וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חברות ההיי-טק לחצו - משרד האוצר הסכים לתקן את חוק המו"פ; נמשכים הדיונים סביב חוק האנג'לים

גיא גרימלנד

28.11.2010 / 15:08

האוצר הסכים לשפר את הנוסחה הקובעת החזרים למדינה במקרה של הוצאת הידע מישראל



בדיון שנערך היום (יום א') בוועדת הכספים במסגרת דיוני חוק ההסדרים שעסק בתיקון חוק המו"פ, נדחו ההצבעות בשנית בשל אי הגעה להסכמות בין משרד האוצר לח"כ רוברט אילטוב, יו"ר השדולה לקידום תעשיית ההיי-טק בכנסת. בדיון הקודם קבע יו"ר ועדת הכספים ח"כ גפני כי ההצבעות בחוק יהיו בכפוף להסכמות בסעיפי החוק בין האוצר לח"כ אילטוב.



המשא ומתן בין הצדדים לא הגיע לקיצו ועל כן שלח יו"ר הועדה את הצדדים להמשך דיון. יחד עם זאת הושגה התקדמות משמעותית בוועדה שקבעה כי הצעת החוק הפרטית של ח"כ אילטוב, הקובעת תקרה להחזר למדינה במקרה של מכירת חברה תאוחד עם חוק ההסדרים. עוד הוחלט כי רק כאשר ייקבעו בחקיקת משנה התקנות הנוגעות לתקרה על ידי האוצר ויאושרו על ידי ועדת הכספים, יכנס לתוקף תיקון הנוסחא אותו מבקש לקדם האוצר.



נוסף על כך, בעקבות המשא ומתן בין אילטוב לאוצר הסכים האוצר כבר כעת, לשפר את הנוסחה הקובעת החזרים למדינה במקרה של הוצאת הידע מישראל וסגירת הישות הישראלית באופן המיטיב עם התעשייה, כך שהנוסחה לא תכלול את סך הכספים של התוכניות המאושרות אלא כל הכספים שהושקעו במו"פ.



בדיון אחר שנערך היום (יום א') בוועדת הכספים במסגרת דיוני חוק ההסדרים שעסק בפרק תעשיות עתירות ידע עלה לדיון חוק האנג'לים. הצעת החוק שאוחדה עם ההצעה הממשלתית קובעת כי משקיע פרטי (אנג'ל) שישקיע בחברה עתירת ידע ישראלית בשלב ה-seed עד 5 מיליון שקל, יוכל לקזז את ההשקעה כנגד כל מקור הכנסה אחר (מס הכנסה, רווחי הון, מס שבח וכו'). ח"כ אילטוב שיזם את הצעת החוק בשיתוף איתי זנדבק מנכ"ל פלטוניקס, טען כי האוצר קבע מספר הגבלות בחוק שיש מקום לדון עליהם.



ח"כ אילטוב טען כי הגבלת ההטבה רק להשקעה בחברות seed גורם לכך שלא יתפתחו חברות גדולות יותר משום העובדה כי בעיניו הבעיה העיקרית של התעשייה היא בגיוסים דווקא בסבב ראשון ולאו דווקא בשלב ה-seed. כמו כן ביקש ח"כ אילטוב להגדיל את סכום ההשקעה שתוכר בחוק לעד 10 מיליון שקלים וכן שהחוק לא יוגבל בזמן. הנקודה המרכזית שהעלה ח"כ אילטוב נוגעת למגבלה לפיה ניתן לממש את ההטבה רק בחברות שבהן ההכנסות אינן עולות על 50% מהשקעה במו"פ במשך כל תקופת ההטבה.



נציגי האוצר ורשות המסים טענו כי מטרת ההגבלה לאפיין את ההשקעות שבגינן תתקבל ההטבה כהשקעות מסוכנות ולכן קבעו קריטריונים המתאימים רק לחברות בשלב המסוכן ביותר. בהתייחסם לניגוד העניינים המהותי בין המשקיע לחברה, ביקשה רשות המסים ארכה נוספת על מנת להציע מנגנון משופר, שיפחית את ניגוד האינטרסים.



נציגי התעשייה, בהם מנכ"ל איגוד תעשיות האלקטרוניקה והתוכנה שלמה וקס, יו"ר פורום החממות הטכנולוגיות אייל ליפשיץ ומנכ"לית שדולת ההייטק בכנסת אסתי פשין, תקפו את דרישת האוצר להגביל את החברות במכירות עד גובה 50% מהוצאות המו"פ, לאורך כל תקופת ההטבה, וטענו כי מדובר בלא פחות מאבסורד.



הדיון בהצעת החוק יתחדש בכפוף להצעות רשות המיסים לשיפור המנגנון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully