וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השרה התנגדה - התיקון לחוק הקולנוע נפל; לבנת: להשאיר ההחלטה בידי המועצה לקולנוע

אופיר בר-זהר

28.11.2010 / 16:51

התיקון היה אמור לאפשר לשר הממונה להפנות לפחות רבע מתקציב הקולנוע לאוכלוסיות שלא מקבלות ייצוג הולם



התיקון לחוק הקולנוע ירד מסדר היום, לאחר שוועדת השרים לענייני חקיקה לא אישרה אותו בישיבתה בשעות הצהרים (א'). לפי התיקון, שהוצע על ידי הח"כ אורי אורבך, שר התרבות היה צריך להחליט מדי שנה על העברת לפחות רבע מתקציב הקולנוע ליוצרים המגיעים מקבוצות תרבותיות שאינן זוכות לייצוג הולם בקולנוע, כאשר השר יקבע מי יהיו קבוצות אלה לאחר התייעצות עם מועצת הקולנוע. מדובר בתקציב בגובה 16.7 מיליון שקל מתוך תקציב כולל של 67 מיליון שקל.



שרת התרבות לימור לבנת התנגדה בדיון לנוסח הצעת החוק, ואמרה כי ההחלטות בנושא צריכות להישאר בידי המועצה לקולנוע. העמדה המקצועית של המשרד שהוצגה בדיון גרסה כי לא נכון לקבוע את הדבר בחקיקה, וכי נושא הקשר עם הפריפריה והביטוי במדיום הקולנוע הוא משהו שהמועצה לקולנוע כבר נדרשה אליו, והציעה להגדיל ל-8% (לעומת 4.2% כיום) את התקציב שמופנה ליוצרים וליצירות מהמגזרים השונים ולא מהזרם המרכזי.



מי שצפוי לנשום לרווחה הם היוצרים שהתנגדו לכך ששר התרבות יפנה חלק מהכסף למגזרים מסוימים. היוצרים אמרו בעניין כי "מזה שנים, הקולנוע הישראלי מייצג נאמנה ובגאון את כל הזרמים השונים בחברה הישראלית. הרעיון ששר תרבות יקבע אלו קבוצות 'פריפריה' יש לקדם על המסך ואלו קבוצות להותיר מחוצה לו - פסול מיסודו. כך ייצא שכל ממשלה מתחלפת תקדם את הקבוצות הקרובות אליה אידיאולוגית במקום לתת ליצירה הקולנועית לנבוע באופן טבעי מן השטח".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully