וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סיעה פמיניסטית חדשה קוראת לשוויון בייצוג נשים בלשכה ולהתחשבות באמהות

מאת הילה רז

28.11.2010 / 17:23

עד כה הצטרפו ל"סיעת פמיניזם אקטיביסטי בלשכה" 30 עורכות דין



>> הבחירות ללשכת עורכי הדין יתקיימו ביוני 2011 ועורכי הדין מתחילים כבר בהתארגנות לקראתן. אחת היוזמות המעניינות היא של עו"ד רוני אלוני-סדובניק, שהכריזה על הקמת סיעה חדשה - "סיעת פמיניזם אקטיביסטי בלשכה" - יחד עם עורכות הדין גלית דורון, איריס גורן וליאור ארז.



ארבע הנשים יצאו לדרך לפני כחודש והפיצו מסמך המתאר את האג'נדה של הסיעה: ייצוג שווה לנשים בכל הוועדות ומוסדות הלשכה, קידום רפורמה בחוק לשכת עורכי הדין בנוגע לתנאי העסקת עורכות דין במשרדי עורכי דין, שעות עבודה וחופשות לאמהות ושוויון בקידום נשים. בנוסף, הסיעה תפעל להגברת ההתחשבות של שופטים בלוחות הזמנים של אמהות עורכות דין בקביעת שעות דיונים אחרי הצהריים.



אלוני-סדובניק, שבבעלותה משרד עורכות דין המספק שירות משפטי רק לנשים, היא פעילה פמיניסטית זה 17 שנה בפורום ארגוני הנשים. "נשים מרוויחות 40% פחות מגברים, ולכן יכולתן לשלם על שירות משפטי נמוכה יותר, אבל מוסר התשלומים שלהן גבוה יותר. אנחנו מנגישות לנשים מעוטות יכולת את השירות המשפטי באופן שהן יוכלו לעמוד בו.



"אנחנו רוצות להפוך לקבוצת לחץ שהלשכה תהיה חייבת להתחשב בה ולקבל את עמדתה בעניינים השוטפים. האופק מבחינתנו ברור: לנסות בבחירות להשפיע יותר לכיוון של שוויון וייצוג של נשים בכל מוסדות הלשכה", אומרת אלוני-סדובניק. לדבריה, הסיעה אינה שוקלת לחבור בשלב זה לאחד המועמדים לתפקיד יו"ר הלשכה.



בינתיים מקדמות יוזמות הסיעה מפגשים עם עשרות עורכות דין, ועד כה הצטרפו ליוזמה כ-30 מהן. התגובות, לדברי אלוני-סדובניק, חיוביות. "עורכות דין רבות הביעו חוסר שביעות רצון מהייצוג של נשים בלשכה, והציעו נושאים רבים, בעיקר בנוגע לחקיקה בדיני המעמד האישי ולקביעת דיונים תוך התחשבות בעורכות דין אמהות. להערכתי, נגיע ל-1,000 מצטרפות בחצי השנה הקרובה, ובשלב הראשון זה יספק אותנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully