וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פורום ראשי ערים לנתניהו: התערב להקמת שדה תעופה חלופי לנתב"ג

זוהר בלומנקרנץ

28.11.2010 / 17:59

מוטי ששון, ראש עיריית חולון: "נתב"ג נחשב כיום ברמה הבינלאומית כשדה מסוכן ובעל רמת בטיחות נמוכה"



ראש הממשלה, בנימין נתניהו, נדרש על ידי פורום 15 ראשי ערים במרחב נתב"ג, להתערב בדחיפות ולהאיץ תהליך תכנון והקמתו של שדה תעופה אלטרנטיבי לנתב"ג בדרום הארץ - זאת לנוכח אירועי מזג האוויר, רעש ובטיחות הטיסה האחרונים אשר השביתו את התעבורה האווירית לישראל וממנה ופוגעים בכמיליון מתושבי האזור.



מכתב ששיגר יו"ר הפורום, מוטי ששון, ראש עיריית חולון, לראש הממשלה, בנימין נתניהו, בסוף השבוע שעבר והגיע ל-themarker, פותח ואומר: "נתב"ג נחשב כיום ברמה הבינלאומית כשדה מסוכן והוא בעל רמת בטיחות נמוכה ביחס לשדות תעופה מקבילים בעולם המערבי המודרני. בנוסף, השדה במקומו הנוכחי ובפעילותו גורם למטרדי רעש בלתי נסבלים לאוכלוסיה המונה כמיליון נפש והמתגוררת במרjב נתב"ג. מטרדי רעש אלה משפיעים בצורה שלילית על האוכלוסיה החשופה לרעש. על נתב"ג הוטלו הגבלות המגבילות כיום את פעילותו לאורך היממה.



המכתב ממשיך ומונה נקודות נוספות לחיזוק בקשת הפורום להתערבותו של נתניהו, כגון: "מנכ"ל יאט"א ארגון חברות התעופה, שביקר לאחרונה בארץ, טען כי מדינה ברמה טכנולוגית כה גבוהה כמדינת ישראל, מחוייבת בשדה תעופה נוסף ולא ייתכן שהשדה המשרת את המדינה כולה יסווג ברמת בטיחות נמוכה"; וכן, "אליעזר שקדי, מנכ"ל אל על ובעבר מפקד חיל האוויר, טען לאחרונה, כי חייבם להפעיל שדה תעופה בינלאומי נוסף".



בסיכום הפנייה לראש הממשלה, כתב יו"ר פורום ראשי הערים, כי "הקמת שדה משלים תמנע מגבלה תפעולית בהפעלת התנועה האווירית הפנים ארצית והבינלאומית הרציפה למדינה וממנה לאורך היממה כולה על כל המשתמע מכך. בקשתנו, כי תפעיל את השפעתך וסמכותך במטרה לקדם ולהאיץ הקמתו של השדה המשלים לנתב"ג אשר ישפר בצורה משמעותית את בטיחות הנוסעים והתושבים כמו גם את איכות חייהם וסבלם המתמשך של התושבים המתגוררים במרחב נתב"ג".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully