וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנפקת הכשרה אנרגיה הגדילה את ההון העצמי של הכשרת היישוב ב-68 מיליון שקל

ליאור זנו

28.11.2010 / 18:10

הכשרת היישוב מחזיקה ב-69% מהכשרה אנרגיה שגייסה 100 מיליון שקל בהנפקה לפי שווי של 830 מליון שקל



הנפקת הכשרה אנרגיה, החברה שהוקמה במארס האחרון לצורך ריכוז פעילות חיפושי הנפט החדשה של עופר נמרודי, סייעה גם למאזנה של חברת האם - (69.4% בהון ו-80.7% מזכויות ההצבעה).



היום, מדווחת החברה כי הנפקת הכשרה אנרגיה, במסגרתה גוייסו 100 מיליון שקל לפי שווי שוק של 830 מיליון שקל, הגדילה את הונה העצמי של הכשרת היישוב ב-68 מיליון שקל. ברבעון הרביעי של 2010 צפויה הכשרת היישוב לרשום במאזן החברה גידול ביתרת העודפים שבסעיף ההון העצמי בסכום זה.



הכשרה עוסקת בתחומי הנדל"ן, המלונאות ושולטת בעיתון "מעריב". במהלך מארס ביצעה החברה, בהובלת נמרודי, מהלך כניסה לתחום החזקת רישיונות חיפושי גז ונפט על ידי רכישת חלק מהזכויות ברשיונות "מירה" ו"שרה" הימיים, תמורתם שילמה יחד עם מודיעין של צחי סולטן ואי.די.בי, 16.1 מיליון דולר.



רישיונות "שרה" ו"מירה" נמצאים בים העמוק, 40 ק"מ מערבית לחדרה וסמוכים ל"תמר" ו"דלית". תוצאות הסקרים הסייסמים התלת-ממדיים של "מירה" ו"שרה" צפויים להתפרסם עד סוף השנה. התוצאות יורו על ההסתברות הקיימת בשני הרישיונות למציאת גז או נפט והכמות מוערכת. לאחרונה התבטא עופר נמרודי, ואמר כי על פי התכנון, קידוח אקספלורציה ב"מירה" אמור לצאת לדרכו כבר במחצית השנייה של 2011.



הכשרה אנרגיה היא השותף הכללי בשותפות עמנואל אנרגיה. שלוש החברות מקבוצת נמרודי מחזיקות ברישיונות שרה ומירה הימיים לפי החלוקה הבאה: עמנואל אנרגיה (19.2%); הכשרה אנרגיה (27.3%) והכשרת היישוב (5%). בנוסף מחזיקות ברישיונות אלה מודיעין (20.5%), החברה האם אי.די.בי (5%), ipc של בונטאן הקנדית והאחים עופר (13%) ו-ggr מפעילת הקידוח (10%).



בהנפקת הכשרה אנרגיה נדרשו החתמים להשלים כ-6 מיליון שקל כדי להשלים את הגיוס המינימלי, אך גורמים בשוק החיתום ציינו כי סכום ההשלמה נמוך ביחס לציפיות מוקדמות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully