וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שטייניץ: "לדון מחדש בקליטת הגז ממאגר תמר בחוף דור או בסביבתו"

אבי בר-אלי

28.11.2010 / 21:09

מנכ"ל נובל אנרג'י, צ'ארלס דייוידסון, אמור לנחות מחר בישראל לביקור בן יומיים



"יש לשקול דיון מחודש בהחלטה שלא להקים את מתקן קליטת הגז הטבעי ממאגר תמר בחוף דור או בסביבתו" - כך אמר היום (א') שר האוצר, יובל שטייניץ, בישיבת הממשלה.



לדברי שטייניץ, הקמת מתקן קליטה נוסף באזור הצפון הארץ עשויה היתה לזרז את הגעת הגז מתמר למשק, ואף להקל על ההחלטה להסב את תחנת הכוח הפחמית הנוספת באשקלון (תחנה d) לשימוש בגז טבעי.



ביולי האחרון החליטה המועצה הארצית לתכנון ולבנייה לחזור בה מהחלטה מוקדמת יותר, ולהתנות את נחיתת הגז מתמר באזור מישור החוף הצפוני בבדיקה ממושכת לאפשרות של הקמת אסדה. בעקבות זאת, שינו שותפות תמר את תוכנית הפיתוח של המאגר והחליטו להוליך את הגז לאשדוד ¬ מה שהביא לעיכוב במועד הגעת הגז.



בתוך כך נודע כי בכירי שותפות תמר - מנכ"ל דלק אנרגיה גדעון תדמור, יו"ר החברה יורם טורובוביץ' ומנהל סחר ורגולציה יוסי אבו, וכן נציג אמריקאי מטעם נובל אנרג'י - נפגשו אתמול עם צוות המשנה של ועדת ששינסקי לבחינת סוגיות המימון של פרויקט תמר. הפגישה נערכה בעקבות טענות שותפות תמר שלפיהן יש בטיוטת מסקנות ועדת ששינסקי כדי לפגוע במאמציהן להשלים את הסגירה הפיננסית למימון הפרויקט. נציגי חברות הגז לא הציגו בפני הצוות מסמכים חדשים בעניין, אך לפי הערכות ישובו להופיע בפני הצוות בהמשך.



במקביל, מנכ"ל נובל אנרג'י, צ'ארלס דייוידסון, אמור לנחות מחר בישראל לביקור בן יומיים. בנובל סירבו להתייחס לסדר פגישותיו, וציינו כי מדובר בחלק מביקורי עבודה שוטפים באזור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully