וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יחימוביץ' לנתניהו: "לנציב שירות המדינה דרוש טוהר מידות מוחלט"

מאת מוטי בסוק ורוני לינדר-גנץ

29.11.2010 / 6:49

נגה קינן תצטרף לוועדה לאישור המועמדים לתפקיד נציב שירות המדינה - ותחליף את פרופ' בן ציון זילברפרב. בר-ציון היה עוזרו של זילברפרב כשזה כיהן כמנכ"ל האוצר לפני כעשור



>> המינוי של ברי בר-ציון לנציב שירות המדינה החדש ממשיך לעורר ביקורת. עם זאת, הוועדה לאישור מועמד ראש הממשלה לתפקיד נציב שירות המדינה אמורה להתכנס השבוע כדי לראיין, ובהמשך לדון, באישור מינויו של בר-ציון. ההערכות הן כי הוועדה תאשר את המועמדות.

החלטת ראש הממשלה למנות את בר-ציון לתפקיד הנציב הבא עוררה בסוף השבוע, לאחר פרסום המינוי, ביקורת רבה במסדרונות השלטון, כולל במשרדי ראש הממשלה והאוצר. הטענה המרכזית היא כי לבר-ציון אין רקע, ניסיון וכישורים הדרושים למילוי אחד התפקידים הבכירים והרגישים ביותר במגזר הציבורי.



בנוסף, לאחר 14 שנים של ניהול שנוי במחלוקת של הנציבות על ידי שמואל הולנדר - שעליו נמתחה ביקורת קשה מצד מבקר המדינה - היו ציפיות כי נציבות שירות המדינה תעבור שינויים מבניים ואישיים, המצריכים מנהל חזק, רב ניסיון וכריזמטי.



ננזף על ידי הפרקליטות



ביום שישי פורסם ב-themarker תחקיר החושף שורה של פרשות שבהן היה מעורב בר-ציון בתפקידיו הקודמים כמנהל בית החולים ביקור חולים בירושלים וכמנכ"ל חברת אמין, שהפעילה את תוכנית ויסקונסין בירושלים.



בין השאר, נחשף כי במארס 2007 כאשר בר-ציון היה מנכ"ל ביקור חולים שהיה בפירוק, לא שולמו משכורותיהם של גמלאי בית החולים - בשעה שבית החולים השתתף במימון נסיעה לגיוס תרומות בחו"ל של בנימין נתניהו, שהיה אז ח"כ. בר-ציון היה עוזר למנכ"ל האוצר בתקופת כהונתו של נתניהו כראש ממשלה ב-1997-1999.



בנוסף, בר-ציון ננזף על ידי הפרקליטות על כך שבהיותו מנהל ביקור חולים היה שותף פעיל במשא ומתן על מכירת בית החולים. משא ומתן זה התנהל עם ארקדי גאידמק, כאשר במקביל השניים ניהלו דיונים על המשך עבודתו בבית החולים.



לאחר תקופת עבודתו בביקור חולים התמנה ב-2008 למנכ"ל חברת אמין, שהפעילה את פרויקט ויסקונסין ("אורות לתעסוקה") בירושלים. באותה תקופה פירסם ערוץ 2 תחקיר המציג את משתתפי התוכנית בירושלים כשהם יושבים באפס מעשה בכיתות, ובמקום לקבל הכשרה שתחזיר אותם למעגל העבודה, הם נראו מעבירים את הזמן בשיחות סרק. בעקבות התחקיר ערך משרד התמ"ת שימוע לבר-ציון והוא ננזף קשות על ידי מנכ"ל המשרד, שמצא "כשלים חמורים באופן הניהול והתפעול של המרכז".



אתמול פנתה ח"כ שלי יחימוביץ' (עבודה) בשאילתא דחופה לראש הממשלה, שאחראי על המינוי: "נוכח הפרסומים על כוונתך למנות לנציב שירות המדינה אדם שהיה מעורב בפרשות שאינן עולות בקנה אחד עם כללי המינהל תקין, רצוני לשאול האם בדקת את מעורבותו באי-סדרים במקומות האחרונים, שאותם ניהל והאם אינך סבור כי לתפקיד נציב שירות המדינה נחוצה לכל הפחות מראית עין של טוהר מידות מוחלט ושמירה על כללי מינהל תקין?".



גם יו"ר ועד הרופאים בביקור חולים, ד"ר אפי הלפרין, פנה למבקר המדינה, לתנועה לאיכות השלטון ולתנועת אומ"ץ בדרישה כי יפעלו לעצירת המינוי.



הממשלה אישרה אתמול את בקשת נתניהו כי נגה קינן, יו"ר cfo, פורום מנהלי כספיים ראשיים, תחליף את פרופ' בן ציון זילברפרב, בוועדה לאישור מועמד ראש הממשלה לתפקיד נציב שירות המדינה. בראש הוועדה עומד השופט בדימוס דן ארבל. עמו בוועדה, לפי החלטת ממשלה מלפני כשבועיים, מכהנים רו"ח איריס שטרק ופרופ' לכלכלה זילבפרב, לשעבר מנכ"ל האוצר.



בשבוע שעבר, לאחר שנתניהו החליט כי בר-ציון יהיה מועמדו לתפקיד הנציב הבא, התעוררה בעיה בקשר להרכב ועדת ארבל, שכן בר-ציון היה עוזרו של זילברפרב כשזה היה מנכ"ל האוצר בסוף העשור הקודם.



בר-ציון אמר בתגובה כי רוב התלונות נגדו טרחניות וממוחזרות, כי ניהל בהצלחה את בית החולים ביקור חולים וכי הנסיעה של נתניהו הניבה תרומות חשובות לבית החולים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully