וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העמותה להעלאת תמלוגי הגז מגייסת פעילים בניו יורק

מאת אבי בר-אלי

29.11.2010 / 6:49

בלעדי פורום פעולה אזרחית של הרב מיכאל מלכיאור ערך שני כנסי הסברה בניו יורק, ונפגש עם ראשי קהילות יהודיות בטקסס ובפלורידה. המטרה: לגייס פעילים שיפעלו למנוע לחץ אמריקאי על ממשלת ישראל



>> הוויכוח על נתח המדינה בתמלוגי הגז הטבעי חוצה יבשות: פורום פעולה אזרחית שבראשות הרב מיכאל מלכיאור, הפועל להעלאת חלקה של המדינה בתגליות הגז, ערך בשבוע שעבר בניו יורק שני מפגשי תמיכה והסברה במאבקו.

המפגשים נערכו במרכז אנשי חסד בעיר ובמרכז על שם ברונפמן שבקמפוס אוניברסיטת ניו יורק בדרום העיר. בכנסים נטלו חלק כ-200 משתתפים מהקהילה היהודית בניו יורק בהם מתנדבים, ראשי קהילות ואנשי אקדמיה.



את המפגשים בניו יורק אירגן חבר צוות ההיגוי של פורום פעולה אזרחית, פרופ' יונתן שורש מאוניברסיטת קולומביה. אלה נערכו בתום סדרת פגישות שקיימו ראשי הפורום במשך שבוע עם בכירים בקהילות היהודיות ביוסטון שבטקסס ובכמה קהילות בפלורידה.



בפורום פעולה אזרחית טוענים כי תכלית הכנסים היתה לגייס פעילים עבור רשת קשר שתופעל בעת הצורך, ותעסוק בעיקר בפנייה אל סנאטורים ואנשי קונגרס ואל התקשורת האמריקאית. זאת, במידה ששותפות תמר או מפעילת קידוחי תמר ולווייתן, נובל אנרג'י האמריקאית, ינסו להפעיל לחצים מצד אנשי ציבור וממשל אמריקאים נגד שינוי המשטר הפיסקלי בישראל.



בפורום הסבירו כי המהלך נועד למנוע את שהתרחש ב-2001-2002, אז התערבה מחלקת המדינה האמריקאית בהחלטת ממשלת שרון להעלות את נטל המס על תגליות הגז הטבעי, והביאה בין היתר לסיכול כוונה זו. כפי שנחשף בקיץ ב-themarker, חברת הקונגרס האמריקאית שלי ברקלי פנתה אל שרי התשתיות והאוצר בניסיון לקבל הבהרות על כינונה של ועדת ששינסקי, וגם נשיא ארה"ב לשעבר, ביל קלינטון, פנה לשרים באחרונה בנושא. זאת לצד היועץ המשפטי לשעבר של מחלקת המדינה האמריקאית, פרופ' אייב סופר, שגויס בידי נובל אנרג'י.



בדברים שנשא מלכיאור בפני הקהל בניו יורק, הוא הצביע על הפער בין חלקו של הציבור הישראלי ברווחים מהגז לעומת שאר העולם, קרא להקמת קרן השקעות לאומית שתבטיח את הפניית התקבולים לשדרוג מערכות החינוך, הבריאות והרווחה - והדגיש את המפנה החברתי שייווצר בזכות מקור המימון.



מלכיאור התייחס ללחצים שהפעילה מחלקת המדינה האמריקאית ב-2000-2002, ואמר: "אסור שהתערבות כזו תחזור על עצמה, ואני אומר זאת כמי שמעריך מאוד את היחסים ההדוקים והחשובים בין ארה"ב לישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully