וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חברת החשמל בוחנת הקמת טורבינות רוח בבולגריה

מאת אבי בר-אלי

29.11.2010 / 6:48

מדובר בחווה בהספק של 120 מגה-ואט; חברת החשמל תבקש אישור לשיתוף פעולה גם בהקמת תחנת כוח בהספק 230 מגה-ואט בקפריסין



>> בעוד שבישראל מקפיאה חברת החשמל את פעילותה לבניית תחנות כוח חדשות, פעילותה בחו"ל צוברת תאוצה. החברה דיווחה בדו"חותיה הכספיים כי היא בוחנת שיתוף פעולה להקמת חוות טורבינות רוח בבולגריה בהספק כולל של 120 מגה-ואט. עלות הקמת חווה שכזו עשויה להסתכם בכ-200 מיליון דולר, ואולם חלקה של החברה צפוי להיות במתקן שירותי תכנון וייעוץ לפרויקט.



בעבר כבר בחנה חברת החשמל השתתפות בפרויקט אנרגיית רוח במזרח אירופה, ככל הנראה ברומניה, ואולם זה לא יצא אל הפועל. בנוסף, הודיעה חברת החשמל כי היא בוחנת שיתוף פעולה בהקמת תחנת כוח מוסקת בגז בקפריסין, בהספק של 230 מגה-ואט. גם כאן כבר בחנה החברה בעבר שותפות בהקמת תחנת כוח דו-דלקית כ-10 ק"מ צפונית ללרנקה, בהספק 50-60 מגה-ואט, עבור רשות החשמל הקפריסאית.

מהלכים אלה הם חלק מתוכנית החברה להגדיל את הכנסותיה ממקורות חיצוניים באמצעות תמיכה בפרויקטים של יזמות עסקית פרטית. ואולם, הפרויקטים מותנים באישור משרדי התשתיות והאוצר, שאינם להוטים לאשר את הרחבת פעילותה של החברה בחו"ל. זאת, לנוכח המשא ומתן המתעכב לשינוי המבני בחברה והודעת החברה כי לא תשלים את תוכנית החירום למשק החשמל ממקורותיה המימוניים העצמיים.



באחרונה הודיעה חברת החשמל כי חתמה בהודו על מזכר כוונות למכירת שירותים עבור קבלן epc (תכנון והקמה) בפרויקט להקמת שלוש יחידות ייצור בהספק כולל של 1,980 מגה-ואט. היקף ההתקשרות נאמד ב-18 מיליון דולר. לפני כשלוש שנים זכתה חברת החשמל במכרז לתכנון תחנות כוח ביוון בהיקף של כ-10 מיליון שקל, בשיתוף חברת metka היוונית. בחברה עסקו גם בתכנון שש יחידות ייצור פחמיות בדרום אפריקה בשיתוף קונצרן אלסטום הצרפתי, וכן העניקו החברה שירותי תכנון בפרויקט להקמת שלוש תחנות כוח תרמו-סולאריות בספרד. לעומת זאת, נדחתה אשתקד בקשת החשמל לאשר לה חוזה למתן שירותי תכנון ופיקוח עבור פרויקט להקמת תחנת כוח בניגריה, בהיקף התקשרות מוערך של כ-5 מיליון דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully