וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבונדס הוא מטרייה ליום סגריר

יהושע מצא

29.11.2010 / 6:48

ארגון הבונדס



>> "לסגור את הבונדס, ובהקדם" (themarker, 8.11), קרא יוסי ביילין, ותמהתי האם זהו אותו אדם שכיהן כסגן שר האוצר של ממשלת ישראל. האם קרא אי-פעם בחייו את הדו"חות של ארגון הבונדס המונפקים דרך קבע לבכירי האוצר?

לו זר היה יוצא בקריאה לסגור את מפעל הבונדס, ניחא. אך קריאה כזו מפיו של סגן שר האוצר לשעבר - זוהי בורות גמורה. חזונו של דוד בן גוריון שהקים את הבונדס מתממש שנה אחר שנה. מאות אלפי יהודים מכל העולם משקיעים את כספם, מדולרים בודדים ועד מיליונים, בקניית איגרות החוב של מדינת ישראל. הם עושים זאת כבודדים, בקבוצות, בכינוסים או ישירות לארגון הבונדס, שגייס עד היום כ-30 מיליארד דולר - יותר ממיליארד דולר בשנה.



דו"ח משרד האוצר, המתבסס, בין השאר, על אחת מחברות הייעוץ הגדולות בארה"ב, קבע רק באחרונה כי הגיוס שאותו מבצע הבונדס הוא הגיוס הזול ביותר של מט"ח הנעשה עבור מדינת ישראל.



שנים רבות בהיסטוריה של ישראל היינו עדים לסגירת קווי האשראי על ידי הבנקים ובתי השקעות בעולם בפנינו. בשנים אלה הבונדס היה היחיד שהצליח לגייס את כל הסכומים הדרושים לפיתוח המדינה בבניית תשתיות, כבישים ומפעלים. רק ב-2003 חווינו זאת פעם נוספת, עת נסגרו כל שערי הבנקים בעולם בפני ישראל, ורק לאחר שהחשב הכללי באוצר דאז, ניר גלעד, הוכיח בפני ראשי הבנקים בארה"ב כי ישראל מצליחה לגייס מט"ח באמצעות הבונדס, נאותו ראשי הבנקים ופתחו את שערי האשראי.



גלעד אמר אז כי "הבונדס משמש מטרייה ליום סגריר". מי יערוב לנו שמצב רגיש זה לא יחזור? האם לא חווינו שוב בעקבות מבצע עופרת יצוקה ופרשת המשט חרם כזה או אחר מצד גופים כלכליים מרכזיים ברחבי העולם? מתגנב החשש כי ביילין, המציג עצמו כאדם נאור המטיף לכלכלה מודרנית ופתוחה ללא תלות בגורמים זרים, מעוניין לסגור את הבונדס אך ורק למען מטרה אחת - הפיכת ישראל לתלויה ונזקקת לחסדי מדינות העולם ובראשם ארה"ב, כדי לכפות עלינו ביתר קלות את משנתו המדינית.



ישראל לא תסגור לעולם את אחד מהמפעלים הציוניים, הכלכליים, המבורכים והגדולים שלה, מפעל שאותו מנסות לחקות מדינות נוספות. זהו מפעל המאחד מאות אלפי יהודים מכל העולם השותפים בדבר אחד - רצונם לראות את ישראל חזקה ובלתי תלויה. הם עושים זאת מדי יום מכל פינות העולם, וזאת למרות הידיעה כי יוכלו לקבל תמורה גבוהה יותר לכספם באפיקי השקעה אחרים.



הכותב הוא נשיא ארגון הבונדס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully