וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המחוזי: גם סיכום של פסק דין זכאי להגנת זכויות יוצרים

מאת הילה רז

29.11.2010 / 6:48



>> עורכת הדין הילה פורת תפוצה בסכום של 200 אלף שקל לאחר שמאמרים משפטיים שכתבה הועתקו והועלו לאינטרנט ללא רשותה - כך קבע באחרונה השופט גדעון גינת מבית המשפט המחוזי בחיפה.

לטענת פורת, המתמחה בדיני עבודה, לאורך תקופה של שנה לפחות במהלך 2007 - הועתקו ממנה 173 מאמרים שעסקו בתחום דיני העבודה, על ידי סוכנות הביטוח הפנסיוני פ.ד. פסגות ובעליה דן יהודה פיק. הללו, כך נטען בתביעה, פירסמו באתר האינטרנט של הסוכנות מאמרים, שאלות ותשובות ותקצירי פסיקה וחקיקה שהיא כתבה בתחום דיני העבודה. היא תבעה פיצויים מהסוכנות בסך 1.73 מיליון שקל - 10 אלפים שקל בעבור כל מאמר שהועתק ממנה.



סוכנות הביטוח טענה להגנתה כי המאמרים אינם מוגנים בזכויות יוצרים שכן מדובר בתמצית של חדשות משפטיות, הנטולות כל תרומה אישית מצד מי שכתב אותן. הסוכנות הוסיפה כי המאמרים בחלקם חוזרים על עצמם וחלקם הופרדו ליצירות נפרדות באופן מלאכותי, כך שבפועל מדובר ב-47 הפרות לכל היותר.



השופט גינת קבע כי מידת המקוריות בכל מאמר היא שונה. אך לדבריו "גם המאמרים, שאינם אלא סיכום של פסק דין או תמצית של חוק, עונים לדרישת המקוריות בהיותם פרי מאמץ אישי, גם אם במידה מעטה, של המחבר". השופט פסק כי פרסום המאמרים של פורת ללא רשותה מהווה פגיעה בזכויות הקניין הרוחני והמוסרי שלה. ואולם, מאחר שהמאמרים הופצו ללא תשלום והתובעת לא טענה כי נגרמו לה נזקים כלכליים בשל פרסום מאמריה, פסק השופט כי על סוכנות הביטוח לשלם לפורת פיצויים כוללים בסך 200 אלף שקל וכן שכר טרחת עו"ד בסך 20 אלף שקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully