וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שופרסל דיל ומגה בול הכי זולות במוצרי הפארם

מאת רינה רוזנברג

29.11.2010 / 6:48

רוב האנשים אינם מייחסים חשיבות רבה למקום שבו הם רוכשים מוצרי טואלטיקה, חומרי ניקוי ומוצרי תינוקות - אך השוואה בין חנויות הפארמים, רשתות הדיסקאונט והרשתות העירוניות מגלה פערי מחיר משמעותיים, גם בתוך הרשתות עצמן ? בבדיקת סל של 26 מוצרים הציעו שופרסל דיל ומג



>> בניגוד לפירות, ירקות או בשר - רובנו לא קונים מוצרי טואלטיקה וניקיון מדי שבוע. למרות זאת, מדובר במוצרים שמגדילים את תקציב ההוצאות החודשי; במשפחות עם תינוקות, שצורכות חיתולים ותחליפי חלב על בסיס קבוע, הרי שזו כבר הוצאה משמעותית - ולכן קנייה במחירים נמוכים הופכת להיות בעלת חשיבות רבה.



מסקר שערך מכון פאנלס עבור themarker, עולה כי מרבית הלקוחות לא מייחסים חשיבות יתרה למקום שבו הם רוכשים את מוצרי הטואלטיקה, הניקיון או מוצרי התינוקות שאותם הם צורכים. 58% מהנשאלים טענו כי הם עורכים קניות אלה גם ברשתות הפארם וגם ברשתות השיווק. רק 15.4% מהנשאלים טענו כי הם קונים מוצרים אלה רק ברשתות הפארם.

ניסינו לברר מה מניע את הלקוחות לבחור לעשות את הקניות של מוצרים אלה ברשת פארם לעומת רשת שיווק, ו-69% מהנשאלים שעורכים את קניותיהם ברשתות הפארם, טענו כי הם עושים זאת בגלל המבצעים. הסיבה השנייה היא מגוון המוצרים הרחב שבחנות.



לעומת זאת, כאשר שאלנו את אלה שטענו כי הם עורכים את קניות מוצרי הפארם השונים ברשתות השיווק, התשובות העיקריות היו נגישות ומחיר. 77% מכלל הנשאלים טענו כי הם עורכים השוואת מחירים או מבצעים בין הרשתות לפני הקנייה.



כדי לגלות באיזו רשת הכי משתלם לקנות את מוצרי הטואלטיקה, הניקיון ומוצרי התינוקות, ערכנו השוואת מחירים בין 26 מוצרים מקטגוריות אלה בין רשתות הדיסקאונט של שופרסל ורבוע כחול (שופרסל דיל ומגה בול) לבין הרשתות העירוניות שלהן (מגה בעיר ושופרסל שלי) ורשתות הפארם (ניו-פארם וסופר-פארם). מהבדיקה עולה כי סלי הקנייה הזולים ביותר הם של רשתות הדיסקאונט, - שופרסל דיל עם סל קנייה בשווי 727 שקל; ומגה בול עם סל בשווי 725 שקל.



סלי הקנייה של רשתות הפארם יקרים יותר מרשתות הדיסקאונט: סל הקנייה של סופר-פארם הסתכם ב-801 שקל; וסל הקנייה של ניו-פארם הסתכם ב-779 שקל. לפי הבדיקה, הרשת היקרה ביותר לקניית מוצרים אלה היא שופרסל שלי, שמציעה את אותו סל קנייה ב-897 שקל - פער של 19% בינה לבין שופרסל דיל.



בבדיקה התייחסנו למבצעים שמציעות הרשתות מאחר שמדובר במוצרים שברובם מתכלים כעבור זמן קצר, ולכן מרבית הלקוחות יבחרו לקנות שני מוצרים במחיר מבצע מאשר מוצר אחד במחיר מלא. לדוגמה, אם מוצעות שתי חבילות חיתולים ב-100 שקל, לעומת חבילה ב-63 שקל, לא סביר שהלקוח יבחר לרכוש חבילה אחת.



בשאלה היכן משתלם יותר לקנות מוצרי טואלטיקה לתינוקות ומוצרי ניקיון, הרי שהתשובה היא באופן מובהק ברשתות הדיסקאונט. ואולם כאשר בוחנים את ההבדלים מול רשתות השיווק העירוניות, נראה כי מגה בעיר, סופר-פארם וניו-פארם הציעו סלי קנייה במחירים דומים - ואילו שופרסל שלי הציעה את סל הקנייה היקר ביותר מבין כל הרשתות שנבדקו.



אריזות חיסכון ברשתות הדיסקאונט



מעבר להבדלים במחירים, יש הבדל נוסף בין רשתות הדיסקאונט לאחרות - סוג המוצרים שהן מציעות ללקוח. ברשתות הדיסקאונט נתקלנו באריזות חיסכון במרככי הכביסה, אבקות הכביסה, נוזלי ניקוי לרצפה ובמוצרים שונים אחרים. לעומת זאת, ברשתות העירוניות וברשתות הפארם מצאנו מוצרים בתכולה נמוכה יותר. כלומר, מלכתחילה ללקוחות אלה לא ניתנת האפשרות להוזיל את סל הקנייה לטווח ארוך בקנייה של אריזות חיסכון.



כמו כן, כדאי לזכור שהרשתות השונות מספקות חוויית קנייה שונה. כדי להגיע לרשתות הדיסקאונט לרוב צריך להתנייד במכונית, ובמקרים מסוימים אף לצאת מהעיר, לעומת הרשתות העירוניות או רשתות הפארם שיכולות להיות ממוקמות מתחת לבית או בקניון הסמוך למקום המגורים.



קנייה כזו היא נוחה יותר, שכן לרוב היא נעשית "על הדרך", לעומת הקניות ברשתות הדיסקאונט שנערכות פעם בשבוע-שבועיים ומכילות סלי קנייה גדולים יותר.



גם קנייה ברשתות הפארם מספקת חוויה שונה מזו שברשתות המזון - היא פחות דחוסה מבחינת כמות הלקוחות, מלווה בניחוחות של בישום וקוסמטיקה ולרוב הרשתות פתוחות עד שעות מאוחרות יותר בגלל בתי המרקחת המצויים בהן.



"לקוחות רוצים לקנות מוצרים כאלה ברוגע, תוך הקדשת תשומת לב רבה לנושא. יש לנו מגוון רחב יותר להציע ללקוח בקטגוריה זו, וכמו כן יש לנו גם יועצות שהוכשרו לעזור ללקוחות בתחום", מסביר איתן ששון, המשנה למנכ"ל של ניו-פארם, את ההבדל בין קנייה בקטגוריית מוצרי התינוקות ברשת פארם לעומת רשת שיווק.



חפשו את המבצעים -הנקודתיים והגורפים



נראה שכדי לקנות בצורה חכמה ברשתות הפארם ראוי להתעדכן באופן קבוע במבצעים שהן מציעות ולפעול לפיהם. לפעמים מדובר במבצעים נקודתיים על מוצרים שיכולים להוזיל משמעותית את הסל ולעתים במבצעים גורפים, כמו שבוע בייבי (שבוע הנחות למוצרי תינוקות) בניו-פארם שהיה בשבוע שעבר או שבוע לייף (הנחות על מותג הרשת), עמו יצאה השבוע רשת סופר-פארם.



בתגובה להשוואת המחירים מסרה סופר-פארם כי "הרשת מעדכנת ומגוונת את מבצעיה ואת מחירי המוצרים בתדירות גבוהה במיוחד, בין היתר, כתוצאה מבדיקה מתמדת של המחירים ברשתות המתחרות. מבדיקות שאנו עורכים באופן קבוע עולה כי סל המוצרים שלנו זול בכ-10% מהרשתות השכונתיות ומשתווה לזה של רשתות הדיסקאונט.



"סופר-פארם משקיעה רבות בהבאת המבצעים האלה לידיעת לקוחותיה באמצעות העלונים שמפיצה הרשת, פרסום בעיתונים, אתר החברה ובחנויות עצמן".



משופרסל נמסר כי "שופרסל דיל מתחייבת למחירים הנמוכים ביותר בכל עיר ובודקת בעזרת 1,000 סוקרים את המחירים של המוצרים החשובים ביותר ללקוחותינו. בהתייחס לפורמט שופרסל שלי, בבדיקה לא היתה התייחסות למבצעים ולפעילויות מועדון שמפחיתים את המחיר באופן משמעותי.



"בנוסף, שופרסל שלי נותנת מענה לתושבי האזור שבו ממוקם הסניף, בדגש על שירות ויחס אישי ללקוח לצד מגוון מבצעים שבועיים והטבות ייחודיות לחברי מועדון".



מרשת רבוע כחול נמסר בתגובה כי "הסקר מוכיח באופן ברור כי מגה בול מציעה את סל המוצרים הזול והמשתלם ביותר במוצרי הפארם והטואלטיקה. העובדה כי חנויות מגה בעיר זולות יותר מהמתחרים, תומכת בהבטחתנו לספק ללקוחותינו מגוון מוצרים במחירים נמוכים, בקרבת הבית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully