וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות חשיפת TheMarker: הכנסת תדון בתנאי הזכאות להטבות מס ליישובים

מאת צבי זרחיה

29.11.2010 / 7:21

יו"ר ועדת הכספים משה גפני החליט להקים ועדה שתדון בעניין בשל חשש כי היישובים יאבדו את ההטבות



יו"ר ועדת הכספים, ח"כ משה גפני (יהדות התורה), החליט להקים ועדת משנה לגיבוש קריטריונים ליישובים שיזכו להטבות במס.



ההחלטתו התקבלה בעקבות חשיפת themarker אתמול, שלפיה אין בכוונת הממשלה להשיב עד מחר לבג"ץ בעניין הקריטריונים למתן ההטבות. גפני התריע כי "בג"ץ עלול לפסול את המפה הקיימת". לדבריו, "יש דברים שהממשלה מגלגלת לבג"ץ, ואני סבור שהוא לא צריך להתערב בהם. הנה אחד המקרים - הממשלה לא מביאה את מפת היישובים החדשה, בית המשפט העליון ישלול את החוק הקיים מחוסר שוויוניות, וכך נישאר בלי מפה כלל".



בכנסת מעריכים כי בוועדת המשנה יכהנו ח"כים מהקואליציה ומהאופוזיציה. העלות השנתית של ההטבות היא כ-750 מיליון שקל, אך הרחבת מספר היישובים עלולה לגרום להפחתת ההטבות לחלק מהיישובים, או לחילופין להגדלת העלות לתקציב.



הנושא הועלה במסגרת דיון בהצעת חוק שהגיש ח"כ אלי אפללו (קדימה), שנועדה להעניק הטבות במס ליישובים ברמת הגולן. אפללו הציע לכלול במפת ההטבות את כל היישובים שברמת הגולן, היהודיים והלא יהודיים, כדי למנוע את בעיית האי-שוויון.



היועצת המשפטית של ועדת הכספים, שגית אפיק, אמרה כי "הצעת החוק שהגיש אפללו אינה פותרת את הבעיה, מאחר שהעתירות בבג"ץ עוסקות ביישובים נוספים שהוכנסו, כמו בדרום הארץ. לחוק צריכים להיות קריטריונים אחידים. צריך להשיב לבג"ץ אם הכנסת והממשלה התחילו בהליכי חקיקה שיקדמו קריטריונים שוויוניים".



עו"ד מיכל הנר-דויטש מרשות המסים אמרה: "שר האוצר פועל בחודשים האחרונים מול ראשי הסיעות כדי להביא הצעה לממשלה. כרגע העמדה היא לתמוך טרומית בלבד בהצעת החוק המוצעת כאן. כרגע לא נראה כי ההטבות יכנסו לתקציב הקרוב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully