וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התנועה לאיכות השלטון: להדיח את מבקר קופ"ח מאוחדת מלשכת מבקרי הפנים

מאת רוני לינדר-גנץ

29.11.2010 / 6:48

מבקר הקופה דוד סומך הושעה מהנהלת הלשכה. היועץ המשפטי לממשלה העביר לפרקליטות את דרישת עמותת אומ"ץ לחקור מיהם הבכירים שקיבלו תרופות יקרות בחינם ממחסן התרופות של קופת חולים מאוחדת, בהנהלת הרוקח הראשי של הקופה ג'ורג' שריקי



התנועה לאיכות השלטון פנתה לנשיא לשכת המבקרים הפנימיים בישראל, לסגן הנשיא והיועץ המשפטי, לאב בית דין הנבחרים וליו"ר הוועדה לאתיקה מקצועית בדרישה לדון בהפסקת חברותו של מבקר הפנים של קופת חולים מאוחדת, דוד סומך, בלשכה. זאת בעקבות שורה של ליקויים בתפקודו שנחשפו בדו"ח מבקר המדינה שהתפרסם לאחרונה.







בדו"ח הואשם סומך, בין השאר, כי כשל בתפקידו כמבקר הפנים של הקופה: הוא לא ביצע ביקורות בנושאים קריטיים משום שלדבריו התבקש להימנע מכך על ידי המנכ"ל הקודם עוזי סלנט, ניהל התקשרויות עם ספקים למרות שאין זה מתפקידו של מבקר פנים ואף עשה זאת בלי מכרז. בנוסף, לפי הדו"ח הוא עצמו השתתף בכנסים היוקרתיים והמפנקים של הקופה בישראל ובחו"ל, בלוויית אשתו.



עד לאחרונה שימש סומך בתפקיד בכיר מאוד בלשכה - סגן נשיא ומזכיר כבוד. בשבוע שעבר הוא השעה את עצמו מתפקידים אלה, בעקבות חוות דעת ובירור שערך לו היועץ המשפטי של לשכת המבקרים הפנימיים, עו"ד גדעון פישר, והנחייה של נשיא לשכת המבקרים הפנימיים, שלמה קלדרון. כעת דורשת התנועה לאיכות השלטון מהלשכה לדון גם בהפסקת חברותו של מר סומך בלשכה.



במכתב של התנועה לאיכות השלטון נכתב כי התפטרותו של סומך מתפקידיו הבכירים בלשכה הייתה צעד מתבקש, אך "לא די בכך... כינוס בית דין חברים מתאפשר בעניינו של חבר בלשכה שנהג לכאורה בצורה שאינה הולמת חבר בלשכה ופגע בכבודה או אחת ממטרותיה של הלשכה (סעיף 12 ה' לתקנון). כאמור, עולה לכאורה המסקנה שמר סומך פגע ביותר מאחת ממטרותיה של הלשכה. בשל כך מבקשת התנועה את כינוסו של בית דין חברים של הלשכה כדי לדון בהפסקת חברותו של מר סומך בלשכה".



במקביל, הודיע היועץ המשפטי לממשלה לתנועת אומ"ץ כי העביר לטיפולו של פרקליט המדינה את נושא קבלת תרופות בחינם על ידי אישי ציבור בקופת חולים מאוחדת. מדובר בחלק בדו"ח מבקר המדינה העוסק במחסן התרופות הפרטי שניהל הרוקח הראשי של הקופה, ג'ורג' שריקי, במימון חברות התרופות. על פי הדו"ח, נהג שריקי לחלק תרופות יקרות מהמחסן בחינם לאנשי שלומו ללא רישום או קריטריונים ברורים. בין האנשים שקיבלו תרופות חינם, על פי הדו"ח, גם "אישיות משפטית בכירה", חברי דירקטוריון, ואנשים "בעלי סמכות שלטונית". בעקבות כך דרשה תנועת אומ"ץ מהיועץ להורות על פתיחת חקירה במטרה לחשוף את זהות מקבלי התרופות, "כדי לשמור על טוהר המידות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully