וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירופה ממשיכה לשקוע: היורו ממשיך להיחלש

29.11.2010 / 8:40

גוש היורו לא נחלץ מהמשבר? למרות ההכרזה על חבילת הסיוע של האיחוד האירופי לאירלנד, מטבע היורו לא הצליח להתרומם מול הדולר והגיע לשפל של חודשיים. מחיר הנפט עולה ב-0.6%

חבילת הסיוע לאירלנד, שעליה הודיעו אמש האיחוד האירופי וקרן המטבע הבינלאומית, לא הצליחה לעודד את היורו, אשר נחלש היום מול הדולר לשפל של חודשיים.

על אף המאמצים להגיע להסכם בנוגע לפרטי חבילת החילוץ בסך 85 מיליארד יורו (115 מיליארד דולר) לפני פתיחת המסחר באסיה היום, על מנת להרגיע את השווקים, בורסות אסיה היו אדישות לחבילת הסיוע, והן נסחרות במגמה מעורבת.

היורו נחלש כעת ב-0.2% מול הדולר לרמה של 1.322 דולר ליורו, לאחר שמוקדם יותר הגיע ל-1.3183 דולר - שפל של חודשיים. הדולר מתחזק מול מטבעות נוספים לאחר שמשקיעים ספקנים העדיפו לפנות למטבע האמריקאי, הנחשב למקלט בעיתות משבר. מול הין נסחר הדולר ביציבות לאחר שמוקדם יותר התחזק מולו ל-84.18 ין לדולר - שיא של חודשיים. מול הדולר האוסטרלי מתחזק הדולר ב-0.1% לרמה של 0.963 דולר לדולר אוסטרלי.

אתמול בערב הודיעו קרן המטבע הבינלאומית והאיחוד האירופי על חבילת סיוע בסך 85 מיליארד יורו (115 מיליארד דולר) לאירלנד, אשר נועדה לסייע לבנקים במדינה ולצמצם את הגירעון התקציבי. יו"ר קבוצת שרי האוצר, ז'אן קלוד יונקר, אמר כי החבילה תכלול סיוע של 35 מיליארד יורו למערכת הבנקאית של אירלנד ו-50 מיליארד יורו נוספים שיועברו לממשלת אירלנד על מנת לסייע לה בצמצום הגירעון התקציבי.

אירלנד תקבל 67.5 מיליארד יורו מקרן המטבע והאיחוד האירופי, ותתרום 17.5 מיליארד יורו מתוך יתרות המט"ח שלה. החבילה ניתנה בריבית של 5.8% - גבוהה מריבית של 5.2% שאותה משלמת יוון בתמורה לסיוע האירופי, אך נמוכה מההערכות המוקדמות, שצפו כי תהיה קרובה ל-7%.

"ישנם עדיין חששות לגבי יתר המדינות, כולל פורטוגל וספרד", אמרה לוריין טאן, העומדת בראש חטיבת מחקר המניות באסיה בסטנדרד אנד פור'ס. "מעט אנשים מוכנים לקחת סיכון בשלב זה".

מחיר הנפט דווקא מתחזק בעקבות חבילת הסיוע לאירלנד, אשר עשויה להעלות את הביקוש לזהב השחור. החוזים על הנפט הגולמי למסירה בינואר נסחרים במחיר של 84.22 דולר לחבית, עלייה של 0.6% במסחר האלקטרוני בניו יורק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully