וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצטרפים למעגל העבודה בצפון

אביטל מולאי

29.11.2010 / 9:24

ב- 30/11/10 מקיים משרד התמ"ת כנס מעסיקים ויריד תעסוקה אזורי בעיר שפרעם והסביבה. במסגרת היריד יוצעו למעלה מ-700 משרות

מחוז חיפה והצפון במשרד התעשייה המסחר והתעסוקה בשיתוף עירית שפרעם, שירות התעסוקה, התאחדות התעשיינים בישראל, משרד ראש הממשלה-הרשות לפיתוח כלכלי של המגזר הערבי, הדרוזי והצ'רקסי, המשרד לפיתוח הנגב והגליל-הרשות לפיתוח הגליל ומט"י נצרת ומט"י כפרים יקיימו בתאריך 30/11/10 כנס מעסיקים ויריד תעסוקה אזורי בעיר שפרעם.

הכנס יתקיים בהשתתפות שר התמ"ת וח"כ בנימין (פואד) בן אליעזר, סגנית השר וח"כ אורית נוקד, מנכ"ל משרד התמ"ת שרון קדמי, מנכ"ל שירות התעסוקה יוסי פרחי, ראש עיריית שפרעם נאהד ח'אזם, ממונה על מחוז חיפה והצפון במשרד התמ"ת אמיר אופיר, מנהל מרכז ההשקעות במשרד התמ"ת רו"ח חזי צאיג, מנהל הסוכנות לעסקים קטנים במשרד התמ"ת רן קויתי, מנהל אגף בכיר להכשרה ופיתוח כ"א במשרד התמ"ת שלום בן משה ,מנהלת האגף למעונות יום ומשפחתונים במשרד התמ"ת תמר אלמוג, ראש מטה לפיתוח הנגב והגליל במשרד התמ"ת אבי פלדמן , מנכ"ל הרשות לפיתוח כלכלי של המגזר הערבי, הדרוזי והצ'רקסי במשרד ראש הממשלה איימן סייף, יו"ר התאחדות התעשיינים בישראל סניף צפון מיקי שרן, מ"מ מנהלת הרשות לפיתוח הגליל במשרד לפיתוח הגליל והנגב טלי עומר ונציגי מט"י כפרים ומט"י נצרת.

מטרות הכנס ויריד התעסוקה

- הגדלת שיעור השתתפות בשוק העבודה
- הגברת היצוא
- מידע על אמצעי הסיוע לתעשיינים/מעסיקים

שר התמ"ת בנימין (פואד) בן אליעזר מציין כי "משרד התמ"ת פועל רבות לפיתוח הפריפריה תוך מתן חשיבות עליונה לנושא פיתוח התעשייה והתעסוקה בפריפריה, ובדגש על מגזר המיעוטים. אי השוויון התעסוקתי בין האזרחים הערבים לאזרחים היהודים פוגע לא רק באוכלוסיה הערבית בישראל אלא בכולנו. אי שוויון זה - אסור שיהיה לו מקום בחברה דמוקרטית ומוסרית".

עוד מוסיף השר בן אליעזר כי "אני מאמין כי האוכלוסייה הערבית מגלמת פוטנציאל רב ובעלת יכולת לתרום רבות לכלכלת ישראל. עלינו לדעת כיצד למצות פוטנציאל זה. אחוז ההשתתפות הנמוך של אוכלוסיות אלו בכוח העבודה פוגע מעל לכל בנו כמדינה. הפערים החברתיים במדינתנו מציפים סוגיות חברתיות משמעותיות המסכנות את האפשרות של חיים משותפים כאן בישראל. פרויקטים כמו יריד התעסוקה בעיר שפרעם ממלאים תפקיד חשוב במאמץ לשינוי המצב הקיים בפריפריה, ולהגברת השתלבותו של מגזר המיעוטים בשוק העבודה".

משרד התמ"ת נלחם באבטלה

מנכ"ל משרד התמ"ת שרון קדמי מציין כי משרד התמ"ת מפעיל את מיטב הכלים והאמצעים אשר עומדים לרשותו על מנת למגר את האבטלה, לעודד את התעסוקה ולפתח את תחומי המסחר והתעשייה במשק, ביניהם: סיוע לרשויות בהקמה ובפיתוח של אזורי תעשייה. פעילות מרכז ההשקעות במתן מענקים להקמה והשקעה במפעלים. מסלולי עידוד תעסוקה המסייעים למפעלים בקליטה והרחבת מספר העובדים. סיוע במעונות יום לעידוד יציאה לעבודה של אמהות. מתן הכשרות מקצועיות במגוון רחב של תחומים על מנת להתאים את היצע העובדים לביקוש של התעשייה.

הממונה על מחוז חיפה והצפון במשרד התמ"ת אמיר אופיר מוסר כי "בהתאם למדיניותם של שר ומנכ"ל משרד התמ"ת בנושא הגברת התעסוקה ובמסגרת המאבק באבטלה הגבוהה בצפון, שם לו המחוז כיעד מרכזי ביריד ובכנס המעסיקים את שילוב העובדים בשוק העבודה ובמקביל חשיפת כלל מסלולי הסיוע של משרד התמ"ת למעסיקים ויזמים משפרעם והסביבה".

אופיר מציין כי "במהלך שנת העבודה החולפת נערכו במחוז חיפה והצפון שני ירידי תעסוקה אזוריים גדולים (בכרמיאל ובדלית אל כרמל–עוספיא) ובמסגרתם הושמו כ- 350 עובדים למקומות עבודה במגוון תפקידים רחב ויריד זה הינו השלישי במניין הירידים שבוצעו בשנת העבודה הנוכחית".

עוד מוסר אופיר כי במסגרת היריד יוצעו למעלה מ-700 משרות כאשר היעד הוא לבצע כ-150 השמות במשרות מתחומים שונים כגון: היי-טק, רופאים, תעשייה כבדה וזעירה, ענף התיירות, התחבורה,מסחר אבטחה סיעוד שירותים , תעשייה מסורתית ועוד.

בין החברות המשתתפות ביריד: פניציה אמריקה-ישראל, רשת מלונות דן , תקשוב, איתן (גורי) תקשורת בע"מ, טלאול קונטקט סנטר בע"מ, כרומגן, צומת יזמות (בית אבות), פוקסקום גרופ בע"מ ועוד.

כנס המעסיקים יערך באודיטוריום, שכונה מזרחית ליד בנין אשכול פיס, בין השעות 14:00 – 09:30. היריד יתקיים באולם הספורט באותו מתחם בין השעות 18:00 – 14:30.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully