וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכלכלן ג'ים אוניל מגולדמן סאקס: חילוץ אירלנד - "הברבור השחור" של גוש היורו

סוכנויות הידיעות

29.11.2010 / 9:43

אוניל: היורו יקר ב-10% משוויו האמיתי - צריכה להתלוות לו פרמיית סיכון



גוש היורו עומד בפני רגע של "ברבור שחור" ויצטרך לנקוט בשורה של צעדים תקציביים ופוליטיים מרחיקי לכת כדי שיוכל לשרוד - כך אמר ג'ים אוניל, כלכלן בכיר בגולדמן סאקס ויו"ר חטיבת ניהול הנכסים של הבנק, בראיון ל"דיילי טלגרף" הבריטי.



אוניל הוסיף כי היורו יקר מדי ב-10% וכי עליו לכלול "פרמיית סיכון" לאלו המשקיעים בו. כמו כן, הזהיר אוניל כי אם מנהיגיה הפוליטיים של אירופה לא "יתאחדו וינגנו מאותו ספר תווים", גוש היורו יסבול מהשלכות הרסניות. "יש אלמנטים של תרחיש הברבור שחור שמזכירים את ההתרחשויות בגוש היורו", אמר אוניל, כשהוא מתייחס למונח שטבע הכלכלן נסים טאלב, כשדיבר על אירועים אקראיים ורבי השפעה שמשפיעים על מהלך ההיסטוריה.



"אני בדרך כלל אדם שמעדיף לראות את חצי הכוס המלאה, אך יש היבטים לכל המצב הזה באירופה שיכולים להוביל להתפתחויות מכוערות במיוחד. השאלה שמנהיגי גוש היורו צריכים לשאול את עצמם היא כיצד הם יכולים לקיים איחוד מוניטרי יחד עם מדינות שנמצאות במצב כזה, ללא איחוד תקציבי? זאת שאלה טובה, ולדעתי הראיות מוכיחות שאי אפשר". שרי האוצר של גוש היורו אישרו אתמול חבילת סיוע בסך 85 מיליארד יורו (113 מיליארד דולר) לאירלנד, במטרה למנוע את התפשטותו של משבר החובות ביבשת למדינות אחרות כמו ספרד ופורטוגל.



לפי שעה, אמר אוניל, החששות מפני ההאטה בארה"ב מסיטים את תשומת הלב הציבורית מהבעיות הקשות בגוש היורו ומונעות נפילה חדה יותר בערך המטבע האירופי. "היורו זקוק לפרמיית סיכונים - הוא יקר ביחס לשוויו האמיתי. אני חושב שהשווי האמיתי של היורו מול הדולר הוא 1.20 דולר, וכל מי שרוכש ברמה הגבוהה ב-10% מהשווי הזה הוא לא נבון במיוחד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully