וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בגבעות מעריכים: נוכל להפיק נפט מנובמבר 2011

29.11.2010 / 10:43

כך לפי שותפות חיפושי הנפט, שחשפה בתדרוך מיוחד דו"חות על הערכות רזרבות הנפט בשדה מגד 5, לפיהם שווי המאגר נע בין 195 מיליון דולר במקרה הגרוע, ובמקרה הטוב - 850 מיליון דולר

היועץ האסטרטגי של גבעות, אלוף (מיל') גיורא איילנד פתח היום את תדרוך העיתונאים המיוחד של השותפות בהכריזו כי "הוסרו אבני הנגף שעמדו בפנינו". התדרוך נערך בבניין הבורסה ברחוב אחד העם בתל אביב. .

לאחר דברי הפתיחה של איילנד, דיבר ניק רייט, נציג גרינסאנד (Greensand), שפיענחה את תוצאות מבחני ההפקה בעבור גבעות. רייט מעריך כי כבר בנובמבר 2011 ניתן יהיה להפיק נפט מהמאגר במגד 5. לדבריו, צפי ההכנסות הכוללות משטח הליבה (50 קמ"ר) עומד על 3.9 מיליארד דולר על פני 20 שנה, כאשר הרווח הנקי המהוון להיום מסתכם ב-830 מיליון דולר למשך אותה תקופה.

לאחר מכן עלה איילנד חזרה לבמה בכדי לענות על שאלות העיתונאים. איילנד נשאל מדוע יש פערים גבוהים בין ההערכות לגבי כמות הנפט במאגר. איילנד השיב כי הוא לא רוצה להתייחס להערכות קודמות: "המציאות מתעדכנת ומה שיש היום זה הממצאים העדכניים - וזה מה שחשוב. מבחינתי, הדו"ח הזה הוא בהיר, מדויק ועכשווי ולא משנה מה היה לפני כן, איזו הערכות וכולי".

איילנד הרחיב בנושא ואמר כי "אנו מציגים מספרים מבוססים אך מתחתם יש הנחות שמרניות. המטרה של הדיווח היא לא להציג תוכנית עבודה, אלא להביא את פוטנציאל הרזרבות לבסיס כלכלי, כלומר ערך הרווחים נכון להיום".

כמו כן, איילנד סירב לענות על ההשפעה של ועדת ששינסקי על השותפות.

בנושג לסוגיית הגז שמפריע להפקת הנפט, אמר איילנד כי "זה לא אמור לעלות לנו דבר, אלא להיפך. אנו מתקינים מכונה והיא אמורה להפריד את הגז על מנת למכור אותו לחברת חשמל".

עוד העריך איילנד כי הפקה מסחרית תהיה רק ב-2012 וכי מבחני frac צפויים להתחיל לקראת סוף דצמבר 2010. לגבי גיוס הכספים הצפוי של השותפות, אמר איילנד כי "מודל הגיוס יתחיל בינואר וכרגע מוקדם להעריך כמה נגייס ובאיזו דרך".

בין 195 ל-850 מיליון דולר

החברה חשפה לפני התדרוך שני דו"חות בדבר הערכות רזרבות הנפט בשדה מגד. על פי הדו"חות, ייתכנו שני מצבים:

1 - כמות הנפט בר ההפקה בקידוחים מגד 5-7 תעמוד על 10.5 מיליון חביות, 1,400 חביות ביום לתקופה של 21 שנים, בשווי של 195 מיליון דולר.

2 - כמות הנפט בר ההפקה מסביב למגד 5 בהיקף של 50 קמ"ר תעמוד על 56 מליון חביות, שהם 16 קידוחים בתקופה של 25 שנה בקצב של 1,400 חביות ליום, בשווי של 830 מיליון דולר לפני מס.

את חוות הדעת של גבעות הגישו חברות RDS, חברת ייעוץ הנדסי, וניק רייט, מחברת גרינסנד.

עוד מדווחת החברה כי השותף הכללי מבקש לעדכן כי חתם על מכתב כוונות עם חברת מדי תעש, שהינה נציגה של חברת ג'נרל אלקטריק בארץ, להקמת טוריבינה להפקת חשמל מהגז שיופק מקידוח מגד 5.

מסיבת העיתונאים היום היא הראשונה של גבעות לאחר שצירפה לשורותיה את יועץ התקשורת מוטי מורל והיועץ האסטרטגי, אלוף (מיל') גיורא איילנד. כזכור, בסוף חודש ספטמבר קיימה גבעות אסיפת משקיעים סוערת במיוחד, לאחר שרשות ני"ע פסלה את דיווחי השותפות לבורסה ודרשה ממנה להגיש דו"חות מתוקנים.


עדכון ראשון: 10:20

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully