וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדלת המסתובבת: המגורש מישראל ניסה להסתנן לבלגיה - והוחזר לארץ לאחר 3 חודשים

זוהר בלומנקרנץ

29.11.2010 / 12:36

אזרח גאנה, ששהה שלא כחוק בישראל, טען בבלגיה שאיבד את מסמכיו וביקש מקלט מדיני



בלגיה החזירה לישראל שוהה בלתי חוקי, שניסה להסתנן בדרך האוויר מנתב"ג ליבשת אירופה בטיעון, כי איבד את מסמכיו וביקש מקלט מדיני - כך נודע ל-themarker.



בשבוע שעבר נחשפה תופעה, לפיה מורחקים לא חוקיים מישראל מעלימים את מסמכיהם לאחר ההמראה מנתב"ג ומבקשים מקלט מדיני באירופה. שיטת הפעולה התגלתה רק לאחרונה בענף התעופה, לאחר שחברות תעופה אירופאיות אשר פועלות בישראל, נדרשו לשלם קנסות כספיים, בגין אותם נוסעים אשר המריאו מנתב"ג, אך טענו, לאחר הנחיתה ביעד האירופי, כי אין ברשותם דרכון או מסמך מזהה אחר וכי הם מבקשים מקלט מדיני.



בענף התעופה העריכו, כי מדובר בכמה עשרות מורחקים מדי חודש; בעיקר של שוהים ממדינות אפריקה.
הפעם מדובר בנוסע אשר יצא את נתב"ג עוד באוגוסט השנה, כשברשותו ככל הנראה מסמכים מזוייפים. הוא רכש כרטיס טיסה דרך בריסל לגאנה.



כאשר הגיע לטרמינל המעבר בבלגיה, טען כי איבד את מסמכיו והוא מבקש מקלט מדיני. לאחר כשלושה חודשים שהוחזק בבלגיה, הוחזר הנוסע, לפני כשבוע, בליווית שלושה שוטרים מבלגיה, חזרה לישראל. שכן, נוסעים אשר מגיעים למדינה באירופה ללא מסמכים, מוחזרים למדינה אשר ממנה המריא - במקרה זה בחברת בריסל איירליינס מנתב"ג. הוא הועבר להמשך טיפול המשטרה.



בהתאם לתופעה אשר נחשפה כאן לראשונה בשבוע שעבר, מורחק השוהה באופן בלתי חוקי בישראל, מקבל מכתב התראה מהרשויות, כי עליו לעזוב את ישראל, לדוגמא, בתוך תקופה של 14 יום. יש כאלה אשר מעדיפים להמשיך ולהסתתר כאן ולהסתכן, כי יתפסו ע"י משטרת ההגירה ואז יגורשו; אך יש לא מעט אשר בוחרים לנקוט בתחבולה, לצאת מישראל ולבקש מקלט מדיני בדרך ליעדם הסופי, שהוא בדרך כלל מדינה באפריקה, איליה לא צריך ויזה בזמן נחיתת הביינים באירופה.



אותו מורחק נוהג לרכוש כרטיס טיסה כחוק מישראל דרך אותו יעד ביניים באירופה למדינה האפריקאית. לשם יציאתו ועל מנת לעלות על הטיסה עליו להציג דרכון או מסמך שווה ערך מזהה. ואכן בנתב"ג הוא מציג את הדרכון או המסמך וממריא לדרכו. אלא שבמהלך הטיסה המורחק מעלים את הדרכון או המסמך המזהה; קרוב לוודאי ע"י השמדתו בחדר השירותים של המטוס וכך הוא נוחת בלא מסמכים באירופה. באולם נוסעי המעבר כאשר הוא נדרש להציג את דרכונו או המסמך המזהה הוא טוען, כי אין עליו כזה ומבקש מקלט מדיני באותה מדינה אירופאית. במקרה כזה, בדיקה פיסית בכליו מגלה, כי אכן הוא נטול דרכון או מסמך, לא ניתן לזהותו בוודאות ושלטונות המדינה האירופאית יעבירו אותו למחנה מיוחד של פליטים כמותו.



במקביל, מטילים שלטונות המדינה האירופית, קנס כספי של מאות אלפי יורו על חברת התעופה, משום שהיא לכאורה אחראית על העלתו לטיסה המסחרית בלא הדרכון או מסמך מזהה אחר מישראל, זאת על אף שבנתב"ג אותו נוסע הציג דרכון או מסמך מזהה אחר, גם אם מזוייף, לפני שהורשה לטוס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully