וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המכללה האקדמית להנדסה בירושלים חנכה בשותפות עם טבע 4 מעבדות פרמצבטיות חדשות מהמתקדמות בעולם

מוטי בסוק

29.11.2010 / 14:03

ינאי: מדובר במעבדות חדשניות וייחודיות בישראל, שמסמלות את הקשר הישיר בין מה שטבע עושה למכללה



ארבע מעבדות פרמצבטיות חדשות, מהמתקדמות בעולם, נחנכו אתמול במכללה האקדמית להנדסה בירושלים. עלות הקמת המעבדות 3 מיליון דולר.



המעבדות, השייכות למחלקה להנדסה פרמצבטית של המכללה הוקמו בסיוע הכלכלי של חברת טבע ושל הקרן לפיתוח וקידמה כאשר כל אחד משני גופים אלה תרם לפרויקט מיליון דולר.



בטקס חנוכת המעבדות, שנערך אתמול, השתתפו לצד בכירי המכללה, שלמה ינאי, מנכ"ל טבע, לילי פייזר מהקרן לפיתוח וקדמה, יו"ר ות"ת, פרופסור מנואל טרכטנברג, ואמיר אלשטיין, יו"ר החברה לישראל המכהן גם כיו"ר חבר הנאמנים של המכללה וכדירקטור בחברת טבע.



ינאי אמר במהלך הטקס: "מדובר במעבדות חדשניות וייחודיות בישראל, שמסמלות את הקשר הישיר בין מה שטבע עושה לבין מה שעושים במכללה. המכללה משמשת דוגמה למצוינות בחינוך ובתחום ההנדסה הפרמצבטית, כחלק ממחויבותה טבע לקידום החינוך המדעי בחברה הישראלית".



פרופסור טרכטנברג אמר: "המעבדות החדשות הן למעשה פריצת דרך של ממש. זהו יום חג להשכלה הגבוהה בישראל ולעיר ירושלים ויום חג לתעשייה הפרמצבטית והטכנולוגית שהיא תעשיית העתיד שלנו. נמשיך ונתמוך במכללה, מכיוון שירושלים משוועת למיזמים כאלה והמעבדות שנחנכו היום הם היהלום שבכתר".



המעבדות משתרעות על שטח של 500 מ"ר. הן מיועדות לסטודנטים בשנים ג' ו-ד' הלומדים במחלקה להנדסה פרמצבטית. המחלקה הייחודית הוקמה בשיתוף טבע ב-2008 ומעניקה, לראשונה בישראל, תואר ראשון b.sc. בהנדסה פרמצבטית.



נשיא המכללה, עוזי וכסלר אמר: "אנחנו משקיעים בסטודנטים שלנו ובאיכותם, על מנת לאפשר להם להשתלב בתעשייה כמהנדסים שיובילו בעתיד את התחום הפרמצבטי. לאור זאת אנו מחויבים להשקיע כל העת בהקמת מעבדות מתקדמות, המהוות חלק נכבד בהכשרת הסטודנטים באופן התואם את ההתפתחות המהירה של התעשייה הפרמצבטית העולמית".



בדומה למעבדות הקיימות במפעלי התרופות המתקדמים בעולם, המעבדות החדשות אובזרו במיטב הציוד והמכשור הניצבים בקדמת הטכנולוגיה העולמית. יועץ הקמת המעבדה הוא ד"ר ברוך גרשון, לשעבר ראש תחום פיתוח תהליכים בטבע ומומחה בעל שם עולמי בטכנולוגיות פרמצבטיות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully