וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אראל מרגלית ל"בלומברג": תעשיית המדיה בארץ תוכל להתחרות בסטודיו האנימציה של וולט דיסני

בלומברג

29.11.2010 / 14:02

"מדינה עם מספר הסטארט אפים הגבוה בעולם ביחס לתושבים, צריכה לבנות על תעשיית היי-טק", אמר מרגלית



עבור המשקיע אראל מרגלית, השמירה על מעמד מדינת ישראל כ"אומת הסטארט-אפים", כרוכה בכניסה אל העולם הוירטואלי. היזם בן ה-49, שעומד בראש קרן jvp המנהלת נכסים בשווי 830 מיליון דולר, הוא המשקיע הראשי בסטודיו האנימציה "animation lab".



מרגלית אומר בראיון ל"בלומברג" כי "המדינה עם מספר הסטארט אפים הגבוה בעולם ביחס לתושבים, צריכה לבנות על תעשיית היי-טק כדי לפתח מוצרים וירטואליים – מסרטים ומשחקים מקוונים ועד רשתות חברתיות ופרסום למובייל".




"העידן החדש צריך לצאת מתחומי מועדון ההנדסה ולעבור לעבוד עם דיסציפלינות נוספות, כמו 12 האבירים של המלך ארתור הישובים סביב השולחן, כל אחד מהם מייצג דיסציפלינה אחרת: קולנוע, רשת, טוויית סיפורים, רפואה", הוא אמר במשרדו בירושלים.



מרגלית, שהשקעותיו כוללת את גם את השירות לחובבי הסרטים anyclip, אמר כי תעשיית המדיה של ישראל תוכל, יום אחד, ליצור לייצר תחרות לסטודיו האנימציה של וולט דיסני, פיקסאר.



מרגלית שעמד מאחורי האקזיט הגדול ביותר בישראל - מכירת כרומטיס ללוסנט בשנת 2000, תמורת 4.82 מיליארד דולר - החל להשקיע מאז בסטארט-אפים כמו animation lab. הסטודיו, שנוסד ב-2006, עובד בימים אלה על סרט האנימציה הראשון שלו באורך מלא, "the wild bunch", שמתאר את מאבקם של פרחי השדה כנגד גידולי תירס מהונדסים גנטית.



אך לא כולם משוכנעים כי ההשקעה של מרגלית בסרטי אנימציה תשתלם. דיוויד סימון, מנהלו הקודם של סטודיו האנימציה לטלוויזיה של אולפני הקולנוע dreamworks, טוען כי הפרויקט של animation lab איננו ייחודי. "עסקי אנימציית המחשב צפופים מדי כרגע, עם יותר מדי שחקנים חדשים המתחרים אחד בשני, לא רק על כמות מוגבלת של קהל, אלא גם עם דרימוורקס ופיקסאר".



למרות זאת, רצף ההצלחות והאקזיטים של מרגלית אמור לעזור לו. jvp, גייסה השנה כ-145 מיליון דולר ותיק ההשקעות הנוכחי שלה כולל מספר חברות עם הכנסות של מאות מיליוני דולרים. מאז הקמתה ב-1993, הקרן אפשרה למשקיעיה 21 אקזיטים, שבעקבותיהם נבחר מרגלית ל"איש בעל מגע הזהב" על ידי עיתון פורבס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully