וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנק ישראל הכריז על דוד זקן כמחליפו של רוני חזקיהו

נגיד בנק ישראל הודיע על דוד (דודו) זקן כמחליפו של המפקח על הבנקים רוני חזקיהו, שייצא מתפקידו בסוף השנה. זקן שימש כסגנו של חזקיהו וכממונה על הערכה מוסדית ורישוי

נגיד בנק ישראל, סטנלי פישר, הודיע היום (שני) על מינויו של דוד (דודו) זקן לתפקיד המפקח על הבנקים. זקן יחליף את רוני חזקיהו, שמסיים את תפקידו בסוף השנה, בתום ארבע שנות כהונה. מבנק ישראל נמסר כי לזקן "ניסיון רב בתחומי בנקאות ורגולציה". בשלוש השנים האחרונות שימש זקן כסגן המפקח על הבנקים וכממונה על הערכה מוסדית ורישוי.

בהודעה על מיניו של זקן נכתב כי "זקן הצטרף לבנק ישראל לפני כ-20 שנה כעוזר מחקר בפיקוח על הבנקים ומאז מילא שורה של תפקידים, ובהם כלכלן ביחידת המחקר, עוזר למפקח על הבנקים וממונה על סיכוני שוק, מנהל יחידה בהערכה מוסדית, ממונה על איסור הלבנת הון ואחראי על צוותי באזל 2".

כמו כן, שימש זקן כחבר בוועדות שונות, כמו ועדה העוסקת בחוק איסור הלבנת הון ובעבר שימש כחבר בוועדה הבינמשרדית לבחינת כשלי שוק במערך סליקת כרטיסי אשראי וקביעת מנגנון לעמלה הצולבת, וכחבר בוועדה בינמשרדית למלחמה בהלבנת הון. זקן, תושב ירושלים, בן 44, נשוי ואב לארבעה ילדים.

הנגיד שב והודה לרוני חזקיהו על תקופת כהונתו כמפקח הבנקים, בה "הצעיד את המערכת הבנקאית ואת הפיקוח על הבנקים לקראת עמידה בסטנדרטים בינלאומיים מקובלים, תוך הטמעת הנחיות "באזל 2" של הוועדה הבינלאומית לפיקוח על בנקים". הנגיד הוסיף, כי הוא שמח על כך שהמפקח היוצא הכשיר שורה של אנשי מקצוע מצוינים בפיקוח על הבנקים, ובהם המפקח הנכנס, זקן, שנבחר לאחר בחינה יסודית של מועמדים רבים. הנגיד הודה לכל המועמדים שלקחו חלק בתהליך.

עוד הודה פישר ליושב ראש ועדת האיתור, המשנה לנגיד, פרופ' צביקה אקשטיין, ולחברי הוועדה פרופ' מנואל טרכטנברג, ראש הוועדה לתכנון ולתקצוב של המועצה להשכלה גבוהה; שאול (סם) ברונפלד, יו"ר הבורסה לניירות ערך; אסתר דומיניסיני, מנכ"ל המוסד לביטוח לאומי ועו"ד טידה שמיר, היועצת המשפטית של בנק ישראל. הנגיד ציין, כי הוועדה ביצעה את עבודתה בצורה מקצועית, מאומצת ומעמיקה, תוך שבחנה שורה ארוכה של מועמדים והתייעצה עם גורמים רבים במשק.

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully