וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יוון צפויה לקבל ארכה של ארבע שנים וחצי לפירעון חבילת הסיוע

סוכנויות הידיעות

29.11.2010 / 14:37

אתמול קיבלה אירלנד סיוע בסך 85 מיליארד יורו למשך שבע וחצי שנים מהאיחוד האירופי וקרן המטבע



יוון צפויה לקבל ארכה של ארבע שנים וחצי לפירעון הלוואות החירום שקיבלה מהאיחוד האירופי ומקרן המטבע הבינלאומית (imf), כך שפרק הזמן שניתן לה לפירעון החובות יהיה זהה לזה שקיבלה אירלנד.



בחודש מאי קיבלה יוון חבילת סיוע לשלוש שנים בסך 110 מיליארד יורו (146 מיליארד דולר) מהאיחוד האירופי ומקרן המטבע, כדי למנוע את הגעתה לחדלות פירעון. אתמול הודיעו האיחוד האירופי וה-imf על חבילת סיוע בסך 85 מיליארד יורו למשך שבע וחצי שנים. בפגישת שרי האוצר האירופיים אמרו השרים כי הם "ישקלו להאריך את מועד הפירעון של ההלוואות ליוון לפי המועד של אירלנד".



"הארכה אמורה לחסל כל ספק שעדיין קיים בנוגע ליכולתה של יוון להחזיר את כספי הסיוע", אמר הממונה על העניינים המוניטריים בנציבות האירופית, אולי רהן, לאחר פגישת שרי האוצר בבריסל. ההחלטה הסופית תגיע לאחר מגעים עם ממשלת יוון.



ישנם חששות כי ממשלת יוון לא תהיה מסוגלת לעמוד במסגרת הזמן המקורית לפירעון החובות, לנוכח ירידה בהכנסותיה ממסים, בכלכלה אשר צפויה לרשום נסיגה של 4.2% השנה ו-3% בשנה הבאה. הנתונים המתוקנים שפרסם האיחוד האירופי החודש לגירעון ולחוב של יוון ב-2009 אילצו את הממשלה להודיע על אמצעי צנע נוספים, כדי שתוכל לעמוד ביעדים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully