וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כרמל שאמה: ועדת ששינסקי מתחה את החבל עד כמה שאפשר כדי שהמדינה תקבל את המקסימום

שלומית קימרון

29.11.2010 / 14:51

ח"כ שאמה אמר את הדברים בכנס הפורום לפעולה אזרחית שנערך אתמול בתל אביב





מלכיאור הוסיף כי "עד עכשיו תמיד סיפרו לנו שאין כסף לעשות את כל מה שדרוש חברתית. תמיד אמרו שאין למדינה משאבים ואוצרות טבע אבל יש לנו הרבה הוצאות ביטחון. אז הנה, עכשיו יש".

השאלה היא איך תוודאו שהכסף ינוצל כראוי. החוכמה היא לא רק להעלות את גובה התמלוגים אלא לוודא שהכסף יגיע למקומות הנכונים ולא יתבזבז בדרך על מלחמות פוליטיות. איך אתם מתכננים לוודא שזה יקרה?



"זה חלק מהרעיון שלנו. אנו בונים קרן השקעות לפי המודל הנורווגי. שכל הכסף יוכנס לקרן שהפירות שלה ילכו על פי חוק לדברים מאוד מוגדרים, רפורמות גורפות בנושא החינוך, הרווחה, הפנסיה והסביבה".



ח"כ כרמל שאמה הביע שביעות רצון מההמלצות הנוכחיות של ועדת ששינסקי. "אני חושב שוועדת ששינסקי מתחה את החבל עד כמה שאפשר כדי שהמדינה תקבל את המקסימום. שמונים-עשרים זו סיסמא יפה, אבל אני לא בטוח שנגיע לשם, צריך להיות ריאלים. אני חושב ששני שליש זה יפה, זה יותר סביר".



לכנס הגיעו מבחר אנשי ציבור, אנשי אקדמיה וחברי כנסת, ביניהם ח"כ כרמל שאמה, ח"כ דב חנין, ח"כ ניצן הורוביץ, ח"כ אריה אלדד והעיתונאי רון קופמן שהנחה את הערב. חברי פורום פעולה אזרחית - בהובלתו של הרב מיכאל מלכיאור - קוראים לחלוקה מחדש של הרווחים מהפקת הגז ומתן 80% למדינה ולציבור ל-20% ליזמים.



ח"כ דב חנין, שתומך במודל, אמר: "זה לא אומר שלברוני הגז לא יישארו רווחים, ישארו להם הרבה מאוד רווחים גם אם רוב הגז והתמורה שלו יגיעו לידי הציבור. צריך להגיד לאוליגרכים ולטייקונים - עד כאן". לדבריו, "גם 20% יעניקו מיליארדי דולרים להם, לילדיהם ולנכדיהם, ואין להם שום סיבה להתלונן".



ח"כ ניצן הורוביץ לא נקב במספרים מדויקים אך אמר כי "התגמולים צריכים להיות הרבה יותר ממה שהם עכשיו - 30% למדינה ו-70% ליזם. המלצות ועדת ששינסקי הולכות בכיוון הנכון, צריך אפילו לחזק אותן. ישראל לא צריכה להחזיק בשיא העולמי של רצפת התמלוגים וההכנסות. זה דבר שהוא חשוב לכולם ואפשר לעשות הרבה דברים טובים בכסף הזה".



ח"כ אריה אלדד אמר כי "לא מוכרחים להיות חזירים. אני יודע שאוהב כסף לא ישבע כסף. גם אם הרווחים של הטייקונים יצטמצמו, הם עדיין ישמחו לקדוח ולשאוב, אבל לעם ישראל יהיה יותר".



רון קופמן, שהנחה את הערב, אמר כי "ההסדר ההוגן הוא מה שקורה בעולם. אם נסתכל על מדינות אחרות, בשקלול כל המסים, מדינות קצת יותר פתוחות מהביצה הסרוחה שאנו חיים בה, מדובר על מעל ל-50%". לדברי קופמן, הדרך להגיע לחלוקה הזו היא אם "נעשה פה הפיכה. נזרוק את כל הסמרטוטים מבניין הכנסת, כל הקואליציה, את כל קולקציית האפסים הזאת שרק נכשלת מדי יום".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully