וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוביני: "פורטוגל מתקרבת לנקודה קריטית"

29.11.2010 / 16:01

לפי נוריאל רוביני, אירלנד היא החדשות של אתמול: "על פורטוגל לשקול לבקש סיוע, אך ספרד גדולה מכדי לחלץ", אמר הכלכלן שצפה את המשבר הכלכלי העולמי

הכלכלן נוריאל רוביני אמר היום כי "פורטוגל צריכה לשקול לבקש סיוע מהאיחוד האירופי, לפני שמצבה הפיננסי יחמיר". רוביני הוסיף כי "לעומת פורטוגל, את ספרד יתקשה גוש היורו לחלץ".

רוביני, אשר צפה את המשבר הכלכלי העולמי עוד ב-2006, אמר לעיתון דיאריו אקונומיקו כי "ישנה סבירות הולכת וגוברת כי פורטוגל תיאלץ לבקש סיוע בינלאומי". רוביני אמר כי "פורטוגל מתקרבת לנקודה קריטית, בשל עול החובות הכבד שלה והצמיחה החלשה".

לדבריו, "גוש היורו מסוגל לממן סיוע לפורטוגל, אחת מהמדינות הקטנות בו, אשר תורמת פחות מ-2% לתמ"ג של גוש היורו". עם זאת, אמר רוביני כי "ספרד, הכלכלה הרביעית בגודלה באירופה, גדולה מכדי לחלץ".

בסוף השבוע הכחישו פורטוגל וספרד דיווחים כי בכוונתן לבקש סיוע מהאיחוד האירופי ומקרן המטבע הבינלאומית. אתמול הודיעו שרי האוצר של גוש היורו על חבילת סיוע לאירלנד בסך 85 מיליארד יורו (115 מיליארד דולר), אשר נועדה לחלץ את המגזר הבנקאי במדינה ולסייע לממשלה לצמצם את הגירעון התקציבי. ההלוואות יינתנו לאירלנד בריבית של 5.8%, הגבוהה מזו שיוון משלמת על כספי הסיוע שהיא מקבלת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully