וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפרקליטים מזהירים: "אנו נערכים לשביתה ארוכה שעשויה להימשך שבועות רבים"

חיים ביאור

29.11.2010 / 20:38

"רמת האנטגוניזם של האוצר היא גבוהה מאוד וראשי המשרד מעדיפים לראות בנו אויבי הציבור"



"אנו נערכים לשביתה ארוכה שעשויה להימשך שבועות רבים וגם חודשים וממחר אנו גם מחמירים אותה, כך שמי שחושב שאנו נישבר, טועה" - כך אומר יו"ר ועד הפרקליטים של שירות המדינה, בעז גולדברג, לאחר שבשבוע שעבר התפזרה, ללא תוצאות, פגישת המשא ומתן שנערכה בלשכת יו"ר ההסתדרות עופר עיני, בין ועד הפרקליטים לבין הממונה על השכר במשרד האוצר, אילן לוין.



ועד הפרקליטים בא למשא ומתן עם דרישה לתוספת שכר של 24.5%, בדומה לתוספת שקיבלו הרופאים במסגרת פסק הבוררות, אך לוין הציע תוספת של 5% וגם זאת תמורת ויתור מצדם בתחום ימי החופשה וימי ההשתלמות. ועד הפרקליטים דחה את ההצעה בטענה שבפועל, לנוכח הוויתורים שנדרשים מהם, מדובר בתוספת מזערית של 1.2% בלבד. מאז אותו משא ומתן כושל, לא נקבעה פגישה חדשה בין ועד הפרקליטים לאוצר.




בקרב 860 פרקליטי המדינה, השובתים כבר שבועיים, שורר זעם על דבריו של הממונה על שכר לוין, ולפיהם "הפרקליטים, בהתנהלותם, מעלים עצמם על עץ גבוה ואפילו אל עמוד התלייה". לוין גם טען לאחר פגישת המשא ומתן האחרונה שנכשלה, כי "ועד הפרקליטים הוא חסר ניסיון, אחרת לא ניתן להסביר כיצד הוועד החמיץ הזדמנות לקבל את הצעות האוצר לשיפור תנאי העסקתם של הפרקליטים". גם יו"ר ההסתדרות עיני הביע אכזבה מהחלטת ועד הפרקליטים לדחות את הצעות האוצר.



אולם גולדברג, המועסק בפרקליטות מחוז חיפה, אומר כי "רמת האנטגוניזם של האוצר כלפי מאבק פרקליטי המדינה היא גבוהה מאוד וראשי המשרד מעדיפים לראות בנו אויבי הציבור, כפי שהדבר משתקף בגסות הרוח שבדבריו של לוין כלפינו, גסות רוח אליה אין בכוונתנו לרדת". לטענתו, אנשי האוצר "מגלים חוסר הבנה מוחלט בנוגע לעבודת הפרקליטים ואינם תופסים שאיננו ככל שאר עובדי המדינה".



לדבריו, "פרקליט שיש לו תיק הוכחות בבית המשפט, חייב להמשיך את עבודתו בשעות הערב או הלילה בבית", אומר גולדברג. "אני לא מכיר פרקליט שלא לוקח עבודה הביתה. עבודה בזמנים קצובים בין השעות 8 בבוקר ל-4 אחר הצהריים לא מוכרת לנו. אנו עוסקים בתיקים פליליים כבדים שכל אחד מהם כולל 15 20 קלסרים. המצב הזה אינו ידוע לאוצר, ובפרט לאילן לוין, המנותק מהשטח, ופה הבעיה שיש לנו עם ראשי המשרד. התוצאה: פרקליטים בשירות המדינה זולגים למשרדי עריכת הדין הפרטיים, שם הם יכולים להשתכר פי שלושה וארבעה לעומת שכרם בפרקליטות".



בכיר באוצר אמר בתגובה כי לנציגות הפרקליטים הוגשו הצעות לשיפור משמעותי ברמת שכרם ובתנאי העסקתם, "אך חברי הנציגות לא גילו מנהיגות כדי להביא לסיום הסכסוך". ההסתדרות מסרה כי היא "מכבדת את החלטת הפרקליטים להמשיך במאבק".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully