וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רפורמת המסים באילת: העלאת ארנונה למלונות 5 כוכבים והפחתה למלונות 4 כוכבים

עירית רוזנבלום

29.11.2010 / 20:50

נשיא התאחדות המלונות: "הורגים את הקטר שמושך את התיירות באילת"



הארנונה למלונות 5 כוכבים באילת תועלה ב-6.73%, בנוסף לשיעור העדכון הכללי העומד על 1.4% בהתאם לחוק ההסדרים. כמו כן, התעריף לשטחים הציבוריים במלונות יועלה בשיעור של 23.96 למ"ר, המהווה העלאה של כ-50%, זאת לצד הפחתה בארנונה למלונות 4 כוכבים. כך הוחלט היום על ידי מועצת עיריית אילת במסגרת הרפורמה בצו המסים בעיר.



נשיא התאחדות המלונות, אלי גונן, אמר בתגובה כי באילת "הורגים את הקטר שמושך את התיירות באילת. מי שמביא את התיירים ואת הכנסים אלה מלונות ה-5 כוכבים כמו דן, הרודס והילטון. העלאת הארנונה פירושה הוצאה של עוד מיליון שקל בשנה למלון", הדגיש גונן.



בשנת 2006 הוקמה ועדה לבחינת צו המסים של העירייה ולביצוע רפורמה שתפקידה היה להביא לחלוקה צודקת ומאוזנת של נטל הארנונה המוטל על נכסים בעיר, תוך התאמה למגמות הכלליות של פיתוח וקידום העיר, על מגוון אזוריה ופעילויותיה הכלכליות. זאת, על רקע העובדה כי צו המסים של העיר מעולם לא נבחן מאז נוסד, ולא הותאם למציאות המשתנה הגדולה בעיר.



נקודת המוצא של הרפורמה היתה כי בשלושת העשורים האחרונים עברה העיר אילת שינוי דרמטי הכולל פיתוח תיירותי מואץ, צמיחת אזורים חדשים והיחלשות אזורים אחרים, גידול באוכלוסיית העיר ועוד, ואילו בצו המיסים מעולם לא נעשתה התאמה למציאות המשתנה.

בהתאם להמלצות הוועדה ובהתייחס לחשיבות המיוחסת לענף התיירות עליו נשענת כלכלת העיר, עודכנו התעריפים לבתי מלון, ללא שינוי של שיטת הכוכבים הנהוגה כיום לצרכי ארנונה ובהתאם לאזורי שומה מוגדרים. לדעת הוועדה, במצב הנוכחי לא קיים פער בין התעריפים לבתי מלון באזור התיירות לבין התעריפים לבתי מלון באזורים אחרים.



יתרה מכך, טוענת העירייה, תעריף הארנונה למלונות 4 כוכבים באזור העיר, המהווים חלק ארי בקרב מלונות אילת, אף יוזל בכ-4%. כמו כן, מתוך רצון לעודד הקמת בתי מלון חדשים, נקבע תעריף הנמוך ב-25% מהתעריף הקיים למשך שלוש השנים הראשונות מהקמתו של כל בית מלון חדש.



עוד בצו המסים לשנת 2011, הוגדר סיווג חדש - מלון בוטיק עירוני שהינו מלון בסטנדרט גבוה, המציע שירותי לינה בלבד וממוקם באזור מרכז העירוני, כולל לא יותר מ-60 יחידות אירוח ולפחות 20 סוויטות ואין בו בריכה, חדר כושר וכדומה. במטרה לעודד הקמת מלונות בוטיק במרכז העירוני נקבע כי בשלוש השנים הראשונות מהקמתו יעמוד התעריף על 40 שקל למ"ר, בשלוש השנים שלאחריהן יעמוד על 50 שקל למ"ר ומהשנה השישית יעמוד על 60.84 מ"ר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully