וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנכ"ל גוגל: "אין בריחת מוחות; אנחנו מגייסים בשבוע יותר עובדים מאשר עברו לפייסבוק מאז הקמתה"

סוכנויות הידיעות

29.11.2010 / 21:30

עם זאת, הודה אריק שמידט כי "חלפו הימים שבהם שלושה עובדים של גוגל הצליחו לפתח מוצר מוביל"



, אשר אך לפני 12 שנים עוד היתה חברת סטארט אפ קטנה, מוצאת את עצמה כיום מתמודדת עם מעמדה ותדמיתה החדשה בעמק הסיליקון כחברת ענק מגושמת. כמה מהמהנדסים המוכשרים ביותר סובלים מהביורוקרטיה הגוברת בחברה, ומעדיפים לעזוב לטובת הקמת חברות קטנות יותר או הצטרפות אליהן.



מנכ"ל גוגל, אריק שמידט, טען כי מי שגורס כי גוגל סובלת מבריחת מוחות "טועה טעות בסיסית". שיעור העזיבה של עובדים שגוגל מעוניינת שימשיכו לעבוד בחברה נותר יציב מזה שבע שנים, הוסיף שמידט.



עם זאת, שמידט כן מודאג מהתגברות החברה. "היו זמנים שבהם שלושה אנשים בגוגל היו מסוגלים להמציא ולספק מוצר באיכות הגבוהה ביותר, אבל הזמנים הללו חלפו", אמר שמידט. "לכן אני חושב שהרבה יותר קשה להוציא דברים לדרך. זאת כנראה הסוגייה האסטרטגית העיקרית שעמה אנחנו מתמודדים".



עקב כך, גוגל נוקטת בצעדים אגרסיביים כדי לשמור על עובדים, במיוחד אלה ששואפים להקים חברות סטארט אפ. גוגל העניקה לכמה מהנדסים שהתכוונו לעזוב את החברה לטובת הקמת חברות סטארט אפ חדשות אפשרות להקים את החברות בתוך מסגרת גוגל. הם עובדים באופן עצמאי ויכולים לגייס מהנדסים אחרים ולנצל את המשאבים של גוגל, לדברי עובדים בחברה. גוגל אף שוקלת להקים חממת חברות סטארט אפ במסגרת החברה, לדברי גורמים.



גוגל, אשר תמיד היתה ידועה בנדיבותה לעובדים במונחי משכורת, אופציות למניות והטבות נוספות כמו מסאז'ים, שירותי ניקוי יבש ומזון חינם, נוקטת כעת בצעדים נוספים כדי להבטיח את שביעות הרצון של עובדיה. גוגל העניקה החודש לכל עובדיה העלאת שכר של 10% לפחות. המניע למהלך, בין השאר, היה "מאבק על כשרונות", אמר שמידט. אנשים שקיבלו הצעות עבודה שוכנעו להישאר בגוגל באמצעות בונוסים של שבע ספרות. לדברי גוגל, 80% מעובדיה שמתכננים לעזוב ומקבלים הצעה נגדית, מחליטים בסופו של דבר להישאר בחברה.



בקרב העובדים שעזבו את גוגל, עוררו את עיקר תשומת הלב אלו שעברו לחברת פייסבוק. 142 מתוך 1,700 עובדי פייסבוק הגיעו מגוגל. עם זאת, שמידט דחה את הרעיון כי פייסבוק גונבת את עובדיה המוכשרים ביותר של גוגל: "אנחנו מגייסים יותר עובדים בשבוע מאשר מספר העובדים שעברו לפייסבוק מאז הקמתה".



בהתייחסו לחששות הנובעים מהפיכתה של גוגל לחברה גדולה, אמר שמידט: אנשים מתים לעבוד פה, והם נשארים. אז אני מניח שהם מצליחים להתמודד עם המורכבות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully