וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

באמצע הסכסוך - נציג עובדי מפעלי ים המלח בחו"ל

חיים ביאור

30.11.2010 / 11:01

יו"ר מועצת העובדים ארמונד לנקרי, נסע לברזיל לבחון את ואתרי התיירות שיפקדו העובדים בשנה הבאה. ההסתדרות: "אין מדובר בזלזול במו"מ. לנקרי יודע כי ממילא דבר לא ייצא ממנו"

העובדים במפעלי ים המלח, חברה בת של קונצרן כימיקלים לישראל, נמצאים בעיצומו של משא ומתן בנוגע לדרישות כספיות שהעלו בפני הנהלת החברה. לפני שבועיים הכריזה ההסתדרות, לבקשת העובדים, על סכסוך עבודה בחברה, לאחר שדיונים בין הצדדים לא הניבו תוצאות.

ביום ראשון הקרוב תסתיים התקופה בת השבועיים למן ההכרזה על הסכסוך, שבמהלכה 1,500 העובדים במפעלי ים המלח מחוייבים לשמור על שקט תעשייתי בטרם יהיו רשאים, על פי החוק לפתוח בשביתה או בצעדים אחרים שישבשו את הייצור במפעלים.

ואולם יו"ר מועצת העובדים, ארמונד לנקרי, שאמור לנהל את המשא ומתן עם ההנהלה ולהנהיג את מאבק העובדים, מצא לנכון לנסוע לברזיל, יחד עם חבר מועצה אחר, על חשבון ההנהלה ומועצת העובדים. מטרת נסיעתו של לנקרי היתה לבדוק מראש את מסלולו של טיול לברזיל המתוכנן לעובדי החברה בתחילת 2011. לנקרי אמור לבדוק את טיב המלונות, המסעדות והאתרים התיירותיים אותם יפקדו העובדים במהלך הטיול הצפוי.

גורמים בחברת מפעלי ים המלח הביעו תמיהה על עיתוי נסיעתם של לנקרי וחבר המועצה לברזיל, בעיצומו של המאמץ לסיים את המשא ומתן על הסכם השכר החדש ולנוכח איום השביתה המרחף על החברה. לטענתם, נסיעתו של לנקרי מעידה על זלזול במשאו ומתן המתנהל בימים אלה ואשר הגיע לנקודה קריטית.

לא ניתן היה להשיג את תגובת לנקרי, אך יו"ר ההסתדרות במרחב הנגב, מאיר בביוף, האחראי מתוקף תפקידו על מועצת העובדים במפעלי ים המלח, אמר בתגובה: "אין שום סעיף בהסכם העבודה הקיבוצי או בתקנון של מפעלי ים המלח האוסר על נציג עובדים לנסוע לחו"ל, גם אם הנסיעה מתרחשת במהלך משא ומתן או סכסוך עבודה. הנסיעה של לנקרי ושל חבר הוועד הנוסף נקבעה כבר לפני זמן רב. לא מדובר בזלזול במשא ומתן. השניים יצאו לדרכם מכיוון שהם יודעים כי ממילא שום דבר לא ייצא מהמשא ומתן עם ההנהלה".

המשא ומתן על הסכם שכר חדש במפעלי ים המלח מתנהל תוך קשיים, מכיוון שהעובדים מצפים להעלאת שכר משמעותית. השכר במפעלי ים המלח נחשב אחד הגבוהים בתעשייה הישראלית. חלק מהעובדים משתכרים יותר מ-20 אלף שקל ברוטו בחודש. בשנה האחרונה אף קיבלו העובדים בונוס בסך 71 אלף שקל בממוצע. ההנהלה מצידה דורשת לקבל "חופש ניהולי" רב יותר, שיאפשר לה לפטר עובדים ולנייד עובדים ממחלקה למחלקה לפי צורכי החברה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully