וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יבוא מכשירי הסלולר מחו"ל הופך לפשוט יותר

אמיתי זיו

30.11.2010 / 8:15

הרפורמה הסלולרית מתרחבת: ועדת הכנסת ביטלה את הנוהל שחייב לקבל ממשרד התקשורת אישור על יבוא מכשיר סלולר לישראל. בתגובה, מחירי המכשירים בישראל צפויים לרדת

ועדת הכנסת העבירה אתמול רפורמה נוספת שנועדה לפתוח את שוק הטלפונים הסלולרים (מכונה גם ציוד קצה) לתחרות חופשית. הוועדה ביטלה את נוהל "אישור סוג" שחייב לקבל ממשרד התקשורת אישור על יבוא מכשיר סלולר לישראל.

הביטול יקל על יבואניות מקבילות לייבא מגוון מכשירים לישראל, ולהתחרות מול מפעילות הסלולר.

ענף מכשירי הסלולר מגלגל כ-2.5 מיליארד שקל בשנה והצמיח טייקונים כמו שאול אלוביץ' (נוקיה) ואילן בן דב (סמסונג). לאורך השנים הצרכן הישראלי התרגל לרכוש מכשירי סלולר דרך חברות הסלולר, וההערכה היא שרק 10%-15% מהמכשירים נמכרים בשוק החופשי באופן עצמאי בחנויות.

רכישת מכשיר דרך מפעילת הסלולר היא טעות צרכנית מובהקת: החברות משתמשות בפרישת התשלומים ובהחזרים על המכשיר כאמצעי לכבול אותנו, הצרכנים, ל-36 חודשים. החברות מוכרות לנו מכשירים במחיר גבוה ביחס לשוק החופשי. הן מוכרות את המכשירים נעולים ל-sim שאינו שלהם, כך שיהיה לנו קשה יותר לעבור לחברה מתחרה או להכניס למכשיר sim זר כשאנו בנסיעות לחו"ל.

כדי לעורר תחרות בשוק זה, ולאפשר לצרכנים לקנות מכשירים בחוץ, פרק התקשורת בחוק ההסדרים מכיל שתי רפורמות שקשורות לציוד קצה. הראשונה, שעליה הצביעה ועדת הכנסת אתמול, ביטול הצורך בהוצאת "אישור סוג" לכל מכשיר סלולר. בנוהל זה כל יבוא מכשיר היה צריך את אישור משרד התקשורת. מדובר בנוהל ארכאי שאינו קיים בעולם. בכוונת המשרד לקבוע כלל פשוט: כל מכשיר שמקבל תקינה בינלאומית מקובלת יהיה מותר ביבוא ושיווק. "זו מהפכה גדולה עבורנו", אמר אתמול יצחקי בנציוני, מנכ"ל חברת שיא.קום, היבואנית המקבילה הגדולה בישראל.

הרפורמה השנייה, שעליה עתידים להצביע חברי ועדת הכלכלה, היא שחברות הסלולר יחויבו למכור מכשירים שאינם נעולי sim. שתי הרפורמות עתידות להגדיל את היצע המכשירים בשוק המקומי תוך הורדת מחירים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully