וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רכבת ישראל זקוקה ל-10 קטרים בדחיפות

אבי בר אלי

30.11.2010 / 8:40

הקרונות החדשים לקו ת"א-ראשל"צ יסופקו בעוד שנה - אבל אספקת הקטרים מתעכבת. ברכבת ישראל גיששו אצל יצרניות קטרים בעולם במטרה לבצע רכש חירום בסך של 30 מיליון יורו

חברת רכבת ישראל בוחנת אפשרות לרכש חירום של קטרים בהשקעה מוערכת של 30 מיליון יורו - כך נודע ל-themarker. מדובר ברכש מיידי של 10 קטרי דיזל שאספקתם תידרש להיות מהירה - כבר בסוף 2011.

הרכבת פנתה באחרונה לכמה יצרניות קטרים בינלאומיות וגיששה באשר לקיומם של "מוצרי מדף" זמינים לאספקה, לפני שתצא למכרז בינלאומי מזורז. הצורך ברכש החירום נובע מהקדמת אספקת הקרונות החדשים של הרכבת לנובמבר 2011, בעוד מכרז הקטרים של הרכבת מתמהמה, ואספקת הקטרים ממילא תאחר את לוח הזמנים הקצר יחסית של הגעת הקרונות.

לפני כחודש זכתה חברת בומברדיה (bombardier) הקנדית במכרז הבינלאומי לרכש 78 קרונות נוסעים דו-קומתיים תמורת כ-650 מיליון שקל. במסגרת המשא ומתן שניהלה מולה הרכבת, הסכימה בומברדיה להקדים בתשעה חודשים את לוחות הזמנים לאספקת הקרונות, ולהתחיל לספקם החל בנובמבר 2011 (ועד אפריל 2012). הקרונות צפויים לתת מענה בעיקר לגידול הצפוי בתנועת הרכבות עם פתיחתם בשנתיים הקרובות של קו הרכבת החדש בין ראשון לציון לתל אביב ושל המסילה הכפולה לבאר שבע.

את מרבית הקרונות המיועדים לפתיחת קו ראשון לציון-תל אביב, אגב, תרכוש הרכבת במסגרת רכש חירום אחר מחברת סימנס, שאליו יצאה בתחילת השנה בהיקף כולל של כ-308 מיליון שקל. מדובר ב-27 קרונות נוסעים ובארבעה קרונות כוח (קרונות הנעה). זאת, במסגרת מימוש אופציה שהיתה לרכבת עם סימנס בהמשך למכרז שבו זכתה ב-2006.

ואולם במקביל, מנהלת הרכבת זה כחצי שנה מכרז לאספקת הקטרים עבור מערכי רכבות חדשים אלה. מדובר במכרז לאספקת 15 קטרי דיזל עם אופציה לרכישת שמונה קטרים נוספים, בהיקף מוערך של כ-300 מיליון שקל. במכרז זה מתמודדות שתי מציעות - ווסלו הספרדית ובומברדיה - והוא צפוי להסתיים רק בינואר. לפיכך, צפויה הרכבת להתחיל לקלוט בעוד שנה את מערכי הרכבת החדשים, בעוד היא חסרה למעשה קטרים להנעתם. קטרים אלה, אגב, אמורים להיות האחרונים שתרכוש הרכבת בהנעת דיזל, זאת, לקראת יציאתה לפרויקט חישמול המסילות ב-2015-2019.

לפיכך, אם אמנם תצא לרכש חירום של קטרי דיזל נוספים, צפויים הקטרים העודפים שתקבל להחליף קטרים ישנים בצי הנייד הקיים של הרכבת, או לעבור בעתיד לשירות חטיבת המטענים. רכש החירום מותנה עדיין באישור משרדי האוצר והתחבורה. רכבת ישראל מחזיקה כיום ב-48 קטרי נוסעים וב-35 קטרי מטען.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully