וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המבקר בודק "ערימה של תלונות" נגד מינוי בר-ציון

מאת מוטי בסוק ורוני לינדר-גנץ

30.11.2010 / 7:06

בין המועמדים לתפקיד נציב שירות המדינה שברי בר-ציון הועדף על פניהם - מנכ"לית המוסד לביטוח לאומי, אסתר דומיניסיני. בר-ציון: רוב התלונות נגדי טרחניות וממוחזרות



>> מבקר המדינה קיבל בימים האחרונים תלונות רבות נגד המינוי של ברי בר-ציון לנציב שירות המדינה. בימים הקרובים ימוינו התלונות, והמבקר, מיכה לינדנשטראוס, יחליט כיצד לנהוג בהן.

ממשרד מבקר המדינה נמסר כי התלונות, ברובן, מתייחסות לתקופות שבהן היה בר-ציון מנהל בית החולים ביקור חולים ומאוחר יותר לתקופה בה היה מנהל חברת אמין שהפעילה את תוכנית ויסקונסין בירושלים. שתיים מהתלונות נגד בחירתו של בר-ציון הוגשו מטעם רופאי ביקור חולים ומטעם עובדים בחברת אמין.



ראש הממשלה בנימין נתניהו החליט ביום רביעי האחרון כי בר-ציון יהיה נציב שרות המדינה הבא, במקום שמואל הולנדר שכיהן בתפקיד 14 שנה. ההחלטה גררה ביקורת רבה, בשל פרשות שבהן היה מעורב בר-ציון בתפקידיו הקודמים בביקור חולים ובאמין.



במשרד המבקר אמרו כי מאז פורסם דבר המינוי ברבים, הגיעה "ערימה של תלונות" נגד המינוי למשרדי המבקר. במשרד ציינו כי היו מקרים בעבר שבהם, בעקבות התלונות עוכב המשך הדיון במינוי, כמו במקרה של מינוי מנכ"ל לרשות לפיתוח הנגב. במקרה זה נעשתה פנייה לוועדת טניה שפניץ לאישור מינויים בכירים בשירות המדינה, והוועדה השעתה את הדיון. במקרה של בר-ציון צריכה לאשר את המינוי ועדה מיוחדת שהוקמה לשם כך בראשות השופט בדימוס דן ארבל, ובה חברות רואות החשבון איריס שטרק ונגה קינן. הוועדה אמורה להתכנס השבוע כדי לאשר את המינוי.



בר-ציון אמר השבוע כי רוב התלונות נגדו טרחניות וממוחזרות, וכי ניהל בהצלחה את בית החולים ביקור החולים.



נתניהו ומנכ"ל משרדו, אייל גבאי, שעמד בראש הוועדה לאיתור נציב שירות המדינה, עוקבים בדאגה אחרי הפרסומים על בר-ציון. ל-themarker נודע כי עם המועמדים שהתמודדו על תפקיד נציב שירות המדינה נמנו מנכ"לית הביטוח הלאומי, אסתר דומיניסיני; רשם העמותות לשעבר, עמירם בוגט; ראש אגף משאבי אנוש במשטרה, עמיחי שי; מנכ"ל משרד התחבורה, יעקב גנות; ניצב בדימוס יעקב בורובסקי, לשעבר יועץ למבקר המדינה; המשנה לנציב שרות המדינה, יעקב ברגר; ובכיר אחר בנציבות, מוטי אהרוני.



ח"כ שלי יחימוביץ' פנתה ליועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, בבקשה לעכב את אישור מינויו של בר-ציון לנציב שירות המדינה עד שיובהר אם בר-ציון הצהיר בטפסי המעומדות שלו, כנדרש בחוק, על כך שחברת אמין, זכיינית תוכנית ויסקונסין שבראשה עמד, עברה הליך שימוע, נקנסה, ננזפה והוטלו עליה סנקציות. עוד דורשת יחימוביץ' מהיועץ כי "במידה שבר ציון לא העביר את המידע האמור לועדת האיתור כנדרש, אבקשך לפתוח בחקירה פלילית נגדו".



"המועמד ניהל חברה שהונתה את המדינה"



יחימוביץ' מתייחסת לתחקיר ערוץ 2 של העיתונאי חיים ריבלין שהציג את משתתפי התוכנית בירושלים, שנוהלה על ידי בר-ציון, כשהם יושבים באפס מעשה בכיתות ובמקום לקבל הכשרה שתחזיר אותם למעגל העבודה - מעבירים את הזמן בבטלה ובשיחות סרק - למרות שהמדינה העבירה לחברה תקציב להכשרה מקצועית.



"יוצא אפוא כי המועמד לתפקיד נציב שירות המדינה ניהל חברה שהונתה את המדינה, הציגה מצג שווא בפני ועדת העבודה והרווחה של הכנסת ובפני משרד התמ"ת, ופעלה בניגוד גמור לכללי מנהל תקין. מדובר באירועים שלא אירעו לפני שנים רבות, אלא ממש באחרונה, בינואר ובפברואר השנה. מי שהיה אחראי להתנהלות קלוקלת של חברת אמין מועמד לתפקיד בכיר ביותר המעצב את דמותו של השירות הציבורי בישראל".



בנוסף מציינת יחימוביץ' כי לדעתה "מינוי של אדם שבתפקידיו גילה כשל ערכי מהותי, הפר חוזים שעליהם חתם עם המדינה, וזילזל בממשלה ובכנסת - הוא בלתי סביר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully