וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זינוק ברווחי החברות באירופה הפיל את מכפילי הרווח לשפל היסטורי

בלומברג

30.11.2010 / 7:06

בניגוד לממשלות של מדינות אירופה, החברות עצמן התייעלו והקטינו ב-22% את יחס החובות לרווח שלהן ברבעון האחרון



>> בשעה שממשלות אירופה נאבקות בחובות ענקיים שמאיימים על יציבותן, מפגין המגזר העסקי פריחה לא רק בצמיחת הרווחים, אלא גם בפירעון חובותיו. שיעור החובות של המגזר העסקי באירופה ביחס לרווחים הוא מהנמוכים זה שנים רבות, לאחר שנפל ב-22% במהלך הרבעון השלישי של 2010 - לפי נתוני בלומברג.



הצמיחה ברווחי החברות באירופה צפויה להגיע השנה וב-2011 ל-46% בממוצע - יותר מבשבע השנים הקודמות. אם התחזית תתממש, מכפילי הרווח של החברות יהיו הנמוכים בהיסטוריה - למעט שלושת החודשים שלאחר פשיטת הרגל של ליהמן ברדרס ב-2008.

אנליסטים רבים מסמנים את החברות באירופה כהשקעה אטרקטיבית, בגלל מגמת הגידול ברווח והירידה בחובות. מדד יורוסטוקס 600, הכולל חברות גדולות מרחבי אירופה, עלה מאז מארס 2009 ב-69% ומתחילת השנה ב-5%. העליות בו נבלמו בגלל משבר החובות של מדינות אירופה - מדד ase ביוון צנח השנה ב-35%, מדד ibex בספרד נפל ב-20% ומדד iseq באירלנד נפל ב-10%.



אירופה צפויה לצמוח ב-2011 ב-1.7%



התחייבויות הממשלות ביחס לתמ"ג גדלו ב-2009 בעיקר בשל עלויות חילוץ הבנקים. יחס החוב לתמ"ג באיחוד האירופי הגיע ב-2010 ל-77.5%, לעומת 58.5% ב-2007 - לפי נתוני קרן המטבע הבינלאומית. בריטניה, לדוגמה, הוציאה 65 מיליארד ליש"ט (101 מיליארד דולר) כדי לרכוש מניות ברויאל בנק אוף סקוטלנד (rbs). בלגיה הוציאה 21 מיליארד יורו (28 מיליארד דולר) כדי לסייע לחברות כמו פורטיס ו-kbc. אירלנד הוציאה 33 מיליארד יורו לסיוע לבנקים שלה.



במקביל, היחס בין חובות לבין הון עצמי במדד הבנקים סטוקס 600 באירופה ירד ל-6.9 לעומת 16 בספטמבר 2007. יחס שווי החברות (enterprise value), הכולל את הון המניות והחובות לרווח לפני ריבית, מס, פחת והפחתות (ebitda) ירד ל-12.8 - הנמוך מאז 2004. אנליסטים מסבירים את השיפור ביחס החובות לרווחים בהתייעלות הגדולה שהנהיגו מנהלי החברות באירופה, ובהכנה טובה להתאוששות.



"גוש היורו הוא הכלבלב החולה בזירה העולמית"



כלכלת אירופה צפויה לצמוח ב-2011 ב-1.7% - לפי תחזיות קרן המטבע. הצמיחה ברווחי החברות במדד יורוסטוקס 600 תהיה השנה, לפי תחזיות האנליסטים - 78%.



"המגזר העסקי נכנס למשבר הזה במצב משופר", אמר פייר לגראנג', מנהל בכיר ב-glg פרטרנס, קרן הגידור מלונדון. "יש רווחיות ותשואה על הון יוצאות מגדר הרגיל. גוש היורו הוא הכלבלב החולה בזירה העולמית, ולכן הוא נזנח על ידי המשקיעים".



הסיכון של אג"ח קונצרניות באירופה הוא הנמוך ביותר ביחס לממשלות מעולם, לפי מחיר הביטוח נגד חדלות פירעון (cds). מדד מרקיט, הכולל 125 חברות אירופיות, הציג פער תשואה שלילי של 0.76% ביחס לאג"ח ממשלתיות - שיא.



השיפור בעסקים ניכר במגזרים רבים - במלונאות, בפרסום ובמוצרי מותרות. ההכנסות לחדר מלון במערב אירופה עלו ב-12% בממוצע בשנה החולפת. פורשה, יצרנית מכוניות היוקרה, דיווחה על גידול של 24% ברווח התפעולי ברבעון האחרון, ומנייתה זינקה בנובמבר ב-57%.



ב.מ.וו ומרצדס בנץ מתכננות לקצר את השבתות חג המולד בגלל הביקוש הגדל לדגמים חדשים. wpp, סוכנות הפרסום הענקית, דיווחה בסוף אוקטובר על גידול של 12% בהכנסות הרבעון השלישי, בזכות התאוששות בביקוש לפרסום. "ב-2009 התעסקנו בהישרדות", אמר מרטין סורל, מנכ"ל wpp. "השנה אנו מגדילים הכנסות".



"אין שום מתאם בין הצמיחה בתמ"ג לבין תשואות בשוק המניות", אמר פול מרסון, מנהל השקעות ראשי בלומברד אודייר בלונדון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully