וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחיר האורניום בשיא של שנתיים - 60 דולר לליברה

בלומברג

30.11.2010 / 7:05

המחיר עלה, בין השאר, עקב ציפיות שסין תגביר את התפוקה ותזדקק לאורניום רב כדי לתפעל את תחנות הכוח הגרעיניות שלה



>> מחיר האורניום עלה לרמה הגבוהה ביותר זה שנתיים, וזאת לאחר שתאגיד הגרעין הסיני צ'יינה גואנגדונג הגיע להסכם אספקה לטווח ארוך לשתי חברות, ועל רקע ציפיות שהכלכלה הגדולה באסיה תגביר את התפוקה ותזדקק לאורניום רב כדי לתפעל את תחנות הכוח הגרעיניות שלה.



מחיר תחמוצת אורניום מרוכזת למסירה מיידית עלה ל-60 דולר לליברה - דיווחה חברת טרייד-טק ביום שישי. בשבוע שעבר התבצעו שתי עסקות של פחות מ-500 אלף ליברה, כשהמסחר היה דליל בשל חג ההודיה, מסרה טרייד-טק.

"היבוא של סין השנה שווה ל-20%-25% מהצריכה העולמית", אמר מקס לייטון, אנליסט מתכות במקוורי בנק בלונדון, לבלומברג. "זה פי ארבעה ממה שאני מעריך שסין צורכת - מה שמלמד שהיא צוברת עתודות". ממיליון ליברות של אורניום מופקות 385 טונה של החומר הרדיואקטיבי - לפי לייטון.



הביקוש של סין לאורניום עשוי לעלות ל-20 אלף טונה בשנה עד 2020 - יותר משליש מהכמות שנכרתה ב-2009 - לפי איגוד הגרעין העולמי. צ'יינה ג'ואנדונג הסכימה בשבוע שעבר לרכוש 29 מיליון ליברות של אורניום עד 2025 מיצרנית האורניום קמקו קורפ, לאחר שהשיגה עסקה עם יריבתה הגדולה קזטומפרום מוקדם יותר החודש.



בשבוע שעבר אמר סגן יו"ר סוכנות הגרעין של סין, ז'או צ'נקון, כי היעד של סין הוא להגביר את תפוקת האנרגיה הגרעינית ב-40 אלף מגה-ואט עד 2020 - דיווחה טרייד-טק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully