וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מורן זיהה את המגמה - אך נכשל ביישום

אמיר טייג

30.11.2010 / 7:05

הטעות שעלתה למודו בחייה



>> למרות הכישלון של מודו, חייבים לזקוף לזכותה דבר אחד עיקרי - מודו ודב מורן ידעו היטב לזהות את המגמות המהותיות שמאפיינות את שוק מכשירי הסלולר העולמי בשנים האחרונות. נתוני חברת המחקר גרטנר, שאוספת נתוני מכירה כמותיים של שוק הסלולר, מצביעים על מעבר מובהק של נתח שוק מיצרני המכשירים הגדולים, כמו נוקיה וסמסונג, לידיהם של יצרנים קטנים ומוכרים פחות.



בשנה האחרונה עלה חלקם של היצרנים הקטנים של מכשירי סלולר בשוק העולמי מ-19.4% ל-37.3%. מדובר בזינוק אדיר בתקופה קצרה יחסית. לא מדובר ביצרנים כמו htc, אפל ו-rim הנחשבים בינוניים, אלא ביצרנים קטנים שמחזיקים פחות מ-2% מנתח השוק הכולל. בסין ובהודו פועלים עשרות יצרנים קטנים של מכשירי סלולר ששמם מעולם לא הגיע או יגיע לאוזנם של לקוחות הסלולר במערב. שוק מכשירי הסלולר העולמי מעולם לא היה פרגמטי ונישתי כל כך.

בזירה זו רצה לשחק מורן. הוא זיהה היטב כי חסמי הכניסה לענף מכשירי הסלולר הולכים ויורדים. הוא זיהה את התפתחות הנישות בשוק המכשירים ואת ההזדמנות העסקית הטמונה בשווקים המתפתחים. למרות הביקורות, הם גם זיהה זאת מוקדם מספיק כדי לרכוב על המגמה.



הבעיה של מודו הייתה ביישום. החברה ביזבזה זמן יקר וכסף רב בניסיון לדחוף את המוצר הראשון שלה, מודו 1, לשווקים הלא נכונים. המודו t והמודו w, כבר הותאמו יותר לביקוש בשוקי המזרח, אך הגיעו לשוק בשלב שבו למודו כבר לא היו משאבים. הטעות של מודו 1 היא זו שעלתה לחברה בחייה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully