וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"המקצוע בשפל חסר תקדים; חגיגות היובל ללשכה מיותרות"

מאת נורית רוט

30.11.2010 / 7:05

כך טוען סגן ראש הלשכה, עו"ד איתן ארז, וקורא להצעת התקציב שמבקש ראש הלשכה להעביר, "תקציב בזבזני להחריד". התקציב שיוגש לאישור הוא בסך 56.4 מיליון שקל



>> היום יתקיים דיון במועצה הארצית של לשכת עורכי הדין בתקציב הלשכה ל-2011. לקראת הדיון בתקציב, שלח סגן ראש הלשכה, עו"ד איתן ארז, מכתב לסמנכ"ל הכספים של הלשכה, רו"ח מוטי רוז'נקה, בו הוא תוקף את הצעת התקציב שמבקש להעביר ראש הלשכה, עו"ד יורי גיא-רון, וקורא לו "תקציב בזבזני להחריד". "התקציב המוצע גדול מזה של משרד ממשלתי כמו משרד המדע והספורט וגדול מתקציב של ישוב כמו בנימינה שם מתגוררים וחיים כ-10,000 תושבים", כותב ארז במכתבו.

התקציב המבוקש של לשכת עורכי הדין ל-2011 הוא 56.4 מיליון שקל. בין השאר, על הבחירות למוסדות לשכת עורכי הדין שאמורות להתקיים ביוני 2011 מבקשת הלשכה להוציא 800 אלף שקל מכספי הרזרבה שצבורים בקופתה. על כנס לשכת עורכי הדין ל-2011 הנערך מדי שנה באילת, מבקשת הלשכה להוציא מתקציבה סכום של 1.6 מיליון שקל. על תרבות, אירועים והשתלמויות תוציא הלשכה בשנה הקרובה 1.4 מיליון שקל, מתוכם על חגיגות היובל ללשכה היא מבקשת להוציא 500 אלף שקל לפחות. עבור כיסוי נסיעותיו של ראש הלשכה לחו"ל תוציא הלשכה ב-2011 סכום המוערך ב-80 אלף שקל, ועל שכרה השנתי של העוזרת לראש הלשכה, עו"ד אביטל אוזן, תוציא הלשכה השנה 304 אלף שקל.



לדעת ארז, יש לבצע בתקציב קיצוצים ניכרים. "הקיצוצים יאפשרו הקטנת דמי החבר ב-20% לפחות, וכן יאפשרו סיוע לאלפי חברי קרן הגמלאות של לשכת עורכי הדין שחסכונותיהם קוצצו השנה ב-15% בקירוב", כותב ארז.



בין השאר תוקף ארז את סעיף הנסיעות לחו"ל של גיא-רון ומבקש להקטין את התקציב ל-20 אלף שקל בשנה. "זהו סכום מספיק לשתי נסיעות בשנה לאירופה, בהנחה שראש הלשכה טס במחלקת תיירים ומתגורר בחו"ל במלון חמישה כוכבים", כתב ארז. בנוסף, מציע ארז לקצץ את התקציב של עוזרת ראש הלשכה ל-180 אלף שקל בשנה, כלומר לעלות שכר של 15 אלף שקל לחודש, "זוהי עלות מכובדת ביותר לעורכת דין עם ניסיון של שנתיים".



עוד מבקש ארז לקצץ את תקציב מנגנון הדוברות למשרה אחת בעלות של 240 אלף שקל בשנה (20 אלף שקל בחודש) ולבטל את סעיף התקציב המתיחס ליעוץ תקשורתי. באשר לסעיף התקציב המתייחס לחגיגות יובל ללשכה מציע ארז לבטל לחלוטין את תקציב זה "כי אין מה לחגוג. המקצוע בהידרדרות איומה ובשפל שלא היה כמותו".



ארז מציע עוד לבטל את סעיף התקציב שמתייחס להוצאת כתבי העת "הפרקליט", "אתיקה" ו"חדשות הלשכה" המתוקצבים ב-1.2 מיליון שקל. עוד מציע ארז להפחית את שכר הבכירים בלשכה, ולקבוע כי הם לא ישתכרו יותר מ-25 אלף שקל ברוטו בחודש וכי שכר מנכ"לית הלשכה, לינדה שפיר, יהיה 35 אלף שקל ברוטו לחודש. מהלשכה נמסר בתגובה: "מדובר במיחזור טענות שאין להן רגליים. אין לנו כוונה להיגרר מדי שנה לניגוחים פוליטיים חסרי שחר מסוג זה".



עתירה נגד ועד המחוז



בתוך כך, הגישו השבוע לבית המשפט לעניינים מינהליים בתל אביב ארבעה חברי ועד מחוז תל אביב בלשכה עתירה נגד ועד המחוז והעומד בראשו, עו"ד דורון ברזילי, בטענה כי שתי החלטות שהתקבלו בוועד אינן חוקיות: האחת, הסמכתו של ברזילי להעביר כספים מסעיף תקציבי אחד למשנהו בתקציב הוועד ללא הגבלה על פי שיקול דעתו והשנייה, הקמת ועדת משנה שהוסמכה לבצע שינויים בתקציב הוועד. תקציב הוועד שאושר בוועד המחוז הוא כ-14.7 מיליון שקל, ואולם המועצה הארצית מבקשת להפחיתו לכ-11 מיליון שקל.



בעתירה טענו עורכי הדין משה אלפסי, עדי הדר, אבנר כהן ואפרת רוזנבלט, כי ל"וועדת המשנה" אין סמכות לדון ולהחליט במקום ועד המחוז על שינויים בתקציב.



השופטת אסתר קובו הוציאה אתמול צו זמני המונע מברזילי לקדם את ההוצאה לפועל של ההחלטות, עד להחלטה בעתירה.



מוועד מחוז תל אביב נמסר בתגובה: "המבקשים מטעים את בית המשפט, הבקשה לא רלוונטית, קנטרנית ולא מדויקת. המניע של המבקשים הוא פוליטי ולא ענייני".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully