וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יש חיים אחרי הליסינג

מאת דניאל שמיל

30.11.2010 / 7:05

חגיגת הליסינג תסתיים בינואר, כאשר שווי השימוש ברכב צמוד יעלה והליסינג יהפוך לשירות יקר. לטובת מי שרוצה לשלם פחות - כמה הצעות איך לחסוך בשווי השימוש או להימנע ממנו כליל



>> חודש לפני סוף השנה האזרחית, נראה כי המאבק של ארגוני המעסיקים וארגוני התחבורה נכשל - ושווי השימוש ברכב צמוד עומד לעלות בינואר.

החל בינואר 2011 יגלה כל עובד המחזיק ברכב צמוד - בליסינג או בבעלות החברה - כי הוא משלם מס חודשי נוסף, כאילו נוסף למשכורתו 2.5% ממחיר המכונית כשהיתה חדשה. כך, למשל, אם עובד חכר מאזדה 3 שמחירה 118 אלף שקל, הוא ישלם בכל חודש מס הכנסה כאילו נוספו למשכורתו 2,950 שקל (2.5%).



בסקר שערכה חברת חשב עבור themarker לפני כחודשיים, התברר כי לנהג ממוצע הנוסע 17 אלף ק"מ בשנה כדאי לוותר על המכונית הצמודה אם המעסיק מציע לו תוספת של 2,689 שקל ויותר בחודש למשכורת. לנהג שצריך לנסוע קילומטרים רבים יותר בשנה, כ-30 אלף ק"מ, כדאי לוותר על הליסינג רק עם התוספת למשכורת במקרה זה תהיה 4,443 שקל בחודש ויותר.



בכירים בענף בליסינג מעריכים כי רק כ-5% מהנהגים יוותרו על הרכב הצמוד, אך נראה כי הליסינג לא ישמש סוג של מקלט מס, אלא יהיה שירות יקר. החזקה של מכונית חדשה - עם טיפולים, טסט ודלק כמעט ללא הגבלה - עולה ממון רב. לטובת מי שרוצה לשלם פחות, הנה כמה רעיונות איך לחסוך בשווי שימוש או איך להימנע ממנו כליל.



מכונית סדאן קטנה - לזקוקים לתא מטען גדול



מחירה של מאזדה 3 יהיה בינואר כ-122 אלף שקל, ומי שיקבל את המכונית מחברת ליסינג בשנה הבאה, ישלם מס הכנסה לפי שווי שימוש של 3,050 שקל.



אם תעדיפו דווקא מאזדה 2 סדאן, שמחירה 107 אלף שקל, תשלמו לפי שווי שימוש של 2,675 שקל. המאזדה 2 קטנה יותר מה-3 ומרווחת פחות, אך בגרסת הסדאן יש לה תא מטען גדול יותר מזה של מאזדה 3 (444 ליטר לעומת 430 ליטר).



אם אתם זקוקים לתא מטען רחב וגדול, לטובת עגלת תינוק או חפצים אחרים, אך המרווח מאחור פחות חשוב עבורכם - מכונית סדאן קטנה היא תחליף לא רע למשפחתית.



לצד המאזדה 2 סדאן אפשר למצוא בקטגוריה את קיה ריו ויונדאי אקסנט, ובמהלך 2011 יגיעו לישראל גם יונדאי i25 ושברולט אוויאו סדאן, המודרניות יותר.



מיניוואן עירוני - למי שצריך רכב מרווח



אם אתם מבקשים מרווח פנימי נאות ושימושיות רבה, אך מרבים לנצל את תא המטען - מיניוואן עירוני יכול להיות תחליף הולם.



קחו לדוגמה את סיטרואן c3 פיקאסו - קובייה גבוהה וקצרה, עם מרווח מרשים בתא הנוסעים. תא המטען הוא בגודל של 385 ליטר, אך קיפול המושבים האחוריים מאפשר להגדילו בקלות. מחירו של הדגם הוא 100 אלף שקל, ושווי השימוש החודשי שלו הוא 2,500 שקל.



בשנה הבאה יגיעו לישראל מיניוואנים עירוניים נוספים, בהם קיה סול וטויוטה ורסו s, שוודאי ימשכו כמה מנוטשי המשפחתיות בליסינג.



מכונית חדשה במימון - להישאר עם רכב חדש



אם אינכם יכולים להיפרד מריח המכונית החדשה מדי שלוש שנים, תוכלו לעזוב את הליסינג התפעולי של מקום העבודה ולעבור לליסינג מימוני. הבנקים, חברות הליסינג וגם היבואנים (באמצעות חברות מימון) מציעים תוכניות שונות לאשראי ופריסת תשלומים על מכוניות חדשות.



היתרון של הבנקים הוא הריבית הנמוכה יחסית שהם גובים מהרוכשים. חברות הליסינג משתמשות בהנחה שהן מקבלות מהיבואנים כדי להעניק מימון ללא ריבית והצמדה, וגם היבואנים מעניקים תנאים מיוחדים. אופי העסקות דומה: תשלום מקדמה בסך כ-30 אלף שקל, תשלום חודשי קבוע ותשלום היתרה בסוף החוזה, או שימוש ביתרה לטרייד-אין למכונית חדשה.



המימון המשתלם ביותר תלוי במכונית ובתנאי האשראי של מבקש ההלוואה. אם אתם בוחרים לקנות מכונית חדשה במימון, נסו לערוך סקר שוק בין כמה גורמים בענף.



מכונית משומשת - אופציה פחות נוצצת, אך יעילה



מכונית משומשת היא אופציה קצת פחות נוצצת, אבל אמינה ויעילה לא פחות, ובעיקר זולה הרבה יותר.



מכונית משומשת שכבר ספגה ירידת ערך היא ההחלטה הצרכנית המשתלמת ביותר. יש בה גם סיכון כמובן - שלא תהיה אמינה כמכונית חדשה - אך מכוניות משומשות בנות שנתיים ושלוש, אם טופלו כהלכה, מציעות מידה גבוהה של אמינות.



מכוניות כאלה אפשר למצוא במגרשי המכירה של חברות הליסינג, בחברות טרייד-אין שעובדות עם יבואני הרכב וכמובן, בקרב מוכרים פרטיים. סוחרי רכב שלא עובדים עם יבואנים ימכרו לכם בעיקר מכוניות במצב לא מזהיר, שאריות של חברות הליסינג, ומומלץ לבדוק היטב כל מכונית שהם מציעים לכם.



ליסינג למכונית משומשת - לנסוע הרבה, ובזול



ליסינג למכוניות משומשות אינו פתרון פופולרי, ורק חברה אחת - הילוך שישי - מציעה אותו בישראל.



על מכונית משומשת בליסינג תשלמו שווי שימוש לפי המחיר המקורי, אך לפי שיטת הקבוצות הזולה יותר. מחיר הליסינג, לעומת זאת, נמוך משמעותית, ובו כלולה גם אחזקת המכונית המשומשת. זהו פתרון מתאים עבור נהגים הזקוקים למכונית זולה, אך נוסעים קילומטרים רבים מדי חודש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully