וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלי רווחים מקרדיט סוויס - זה לא זה

מיכאל רוכוורגר

30.11.2010 / 7:05

אי.די.בי הפסידה 300 מיליון שקל ברבעון. הקבוצה חורגת מיחס המינוף המצופה ממנה להערכת S מעלות



>> חברת אי.די.בי אחזקות, הקונצרן הגדול במשק הישראלי, פירסמה אתמול את תוצאותיה לרבעון השלישי של 2010. החברה רשמה הפסד נקי (המיוחס לבעלי המניות) של 298 מיליון שקל, לעומת רווח של 296 מיליון שקל ברבעון המקביל ב-2009.

התוצאות החלשות שהציגה אי.די.בי אחזקות נבעו מרווח מינימלי של 4 מיליון שקל בגין האחזקה (בשרשור) במניות בנק ההשקעות השווייצי קרדיט סוויס, לעומת רווחים ממימושים של 435 מיליון שקל ברבעון המקביל. השפעה זו התבטאה גם בתוצאות דיסקונט השקעות וכור. בנוסף, הושפעו התוצאות לרעה מהוצאות מימון, ניהול ואחרות יחסית גבוהות של 330 מיליון שקל.



את ינואר-ספטמבר 2010 סיימה אי.די.בי אחזקות עם רווח נקי של 816 מיליון שקל - ירידה של 45.4% לעומת התקופה המקבילה. הרווח הגבוה שהושג בתשעת החודשים הראשונים של השנה נבע בעיקר מהשלמתה של הצעת הרכש של דסק"ש לשופרסל ואיחוד דו"חותיה של שופרסל במאזני דסק"ש. בעקבות ההפסד ברבעון השלישי וחלוקת דיווידנדים ירד הונה העצמי של אי.די.בי אחזקות ב-19% מתחילת השנה ונאמד נכון בסוף ספטמבר 2010 ב-1.57 מיליארד שקל.



מניית אי.די.בי אחזקות עלתה ב-43% ב-12 החודשים האחרונים והחברה נסחרת לפי שווי שוק של 4.46 מיליארד שקל. נכון לסוף ספטמבר 2010 היו לאי.די.בי יתרות מזומנים ושווי מזומנים של 8.54 מיליארד שקל.



מהדו"חות עולה כי אי.די.בי פיתוח קיבלה באוקטובר הלוואה של 125 מיליון דולר מתאגיד בנקאי, שהיא מיחזור הלוואה קיימת של החברה.



הדו"חות של אי.די.בי אחזקות ממשיכות להציג את היחס הגמיש של חברת הדירוג s&p מעלות כלפיה. מעלות בוחנת את חמש חברות המטה של אי.די.בי - אי.די.בי אחזקות, אי.די.בי פיתוח, דיסקונט השקעות, כלל תעשיות וכור - כמקשה אחת לצורך הערכת סיכוני האשראי.



במסגרת זו, ציינה מעלות כי היא מצפה מקבוצת אי.די.בי לשמור לאורך זמן על רמת מינוף מצרפית שאינה עולה מהותית על 60% (למעט חריגות לתקופות קצרות). למרות זאת, נכון לפרסום הדו"חות רמת המינוף המצרפית של חברות המטה של אי.די.בי היתה 66%. כלומר, חריגה לעומת הציפייה של מעלות.



יו"ר אי.ד.בי, נוחי דנקנר, אמר אתמול בישיבת הדירקטוריון: "בימים אלה אנחנו נמצאים במו"מ עם החברה הממשלתית הסינית כמצ'יינה, שפנתה אלינו בהצעה לשיתוף פעולה אסטרטגי, העשוי להפוך את מכתשים אגן לחברה פרטית משותפת של כמצ'יינה וכור.



"החברה החלה בתהליך ארגון מחדש, שהוא בלתי נמנע. בין היתר פועלת הנהלת מכתשים אגן לשינוי המודל העסקי בברזיל, להתייעלות משמעותית בברזיל ובכל אתרי הייצור האחרים בעולם, וכן לחשיבה מחודשת על תהליכי העבודה הגלובליים תוך התאמתם למציאות המשתנה. תהליך הארגון מחדש אינו יכול לפסוח על ישראל, ולפיכך הגענו להסכם עם עובדי החברה בישראל שיאפשר את המשך הפעלת מתקני הייצור בבאר שבע ובאשדוד. הקפדנו על כך שההסכם יהיה הוגן וטוב כלפי העובדים המסורים של החברה והוא מבטיח את זכויותיהם ואת עתידם.



"כפועל יוצא של השינויים בתעשיית האגרוכימיה, מצוי כעת הענף כולו במגמת קונסולידציה וחתירה למיצוי סינרגיות ויצירת יתרונות לגודל. זיהינו את התופעה כבר לפני כמה שנים ומאז ביצענו רכישות של חברות אחדות, אך לא הצלחנו לאתר ולרכוש חברה גדולה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully