וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הגודל כן קובע: שוק הבתים הקטנטנים בארה"ב נהנה משגשוג

סוכנויות הידיעות

30.11.2010 / 9:30

מספר הולך וגובר של אמריקאים רוכשים או בונים בתים אשר יכולים להיכנס לתוך חדר הסלון של בתים אחרים



בימים בהם שוק הנדל"ן בארה"ב מתאושש מהמשבר של 2008 ונאלץ להתמודד עם מספר רב של עיקולי בתים, שוק אחד מענף הנדל"ן נהנה משגשוג: זהו שוק הבתים הקטנטנים.



מספר הולך וגובר של אמריקאים רוכשים או בונים לעצמם בתים אשר יכולים בקלות להיכנס לתוך חדר הסלון של בתים אחרים - כך לפי יזמים בענף הבתים הקטנטנים. חלק מבלי הבתים הקטנטנים משתמשים בבית כחדר נוסף, כסטודיו או כחדר עבודה שנמצא בחצר, אבל חלק הולך וגובר של בעלי הבתים הקטנטנים מתגורר בהם.



"המשמעות לגור בבית קטנטן שכזה היא לדעת באמת מה צריך כדי לעשות אותך מרוצה וממה אפשר להיפטר", כך אמר ג'יי שייפר, המייסד השותף של חברת טאמבלוויד טייני האוס לסוכנות הידיעות אי.פי.







שייפר בעצמו התגורר בבית בגודל 8 מטר רבוע במשך עשור עד לשנה שעברה, בה נולד בנו. בתוך ביתו - שהיה בגודל של משאית, היה מטבח בעל תנור וכיור, שירותים ומקלחת, מרפסת בה יכולים היו שני אנשים לשבת, חדר שינה וסלון לאירוח של לא יותר משני אנשים. כעת, שייפר ומשפחתו מתגוררים בבית בגודל 46 מטר רבוע, שנבנה בצמוד לבית הקטנטן הישן.



שייפר מתכנן ובונה בתים אותם הוא מכנה מיניאטורים. מרבית השירותים בבית יכולים להיות מחוברים לנקודות חיצוניות. הבית נמכר בעבור 40-50 אלף דולר, אבל הוא עשוי לעלות אפילו חצי מזה אם הבעלים בונה אותו בעצמו.



שייפר דיווח כי מגזר הבתים הקטנטנים גדל בצורה משמעותית מאז המשבר. טאמבלוויד מוכרת כ-50 תוכניות הקמה בשנה, לעומת 10 בשנה לפני חמש שנים.



בניגוד לקרוואנים, הבתים הקטנטנים נבנים מחומרים איכותיים יותר, מערכות חשמל ומים טובות יותר ועיצוב אטרקטיבי יותר. ועדיין, ניתן להרכיב לבתים גלגלים למקרה שהבעלים ירצו "לעבור דירה".



קנט גריזוולד, המנהל את הבלוג "טייני האוס", דיווח כי מאז המשבר עלה הענין בבתים קטנטנים. "הרבה אנשים רוצים לגור בבתים קטנים יותר וצעירים רבים לא מעוניינים להיות קשורים למשכנתאות אדירות. בנוסף, הם רוצים לבנות את הבית של עצמם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully