וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כי"ל לוחצת: ביטול הטבות המס יפגע בתעסוקה

אורה קורן

30.11.2010 / 10:30

משרד האוצר וועדת הכספים מתנגדים להמשך המצב בו כי"ל מקבלת הטבות מס, אך בחברה לא מוותרים ומגבירים לחצים על הח"כים בטענה שביטוח ההטבה תפגע קשות בתעסוקה בנגב

הגבירה בימים האחרונים את הלחצים על חברי כנסת לתמוך בהטבות מס עתידיות שתקבל, לקראת דיון מכריע בסוגיה שצפוי ביום חמישי השבוע. כך מסרו מקורבים למגעים. לדבריהם, כיל מנסה לשכנע חברי כנסת, שהחרגתה מהטבות המס בחוק החדש, שצפוי להיכנס לתוקף ב-2011, תפגע קשה בתעסוקה בנגב, כיוון שכיל היא מהמעסיקים הגדולים באיזור.

הדיון בכנסת ייערך במקביל לדיון שהחל בועדת הכספים בחוק ההסדרים, שהחרגת כיל היא אחד הסעיפים בו. משרד האוצר וועדת הכספים מתנגדים להמשך המצב הקיים, בו כיל מקבלת הטבות מס המוערכות ב-500 מליון שקל בשנה. גם בוועדת הכספים מסתמנת תמיכה בביטול ההטבות לכיל.

ביטול ההטבות של כיל יממן הטבות מס לכלל התעשיה, והיענות לדרישות כיל תבטל את ההטבות החדשות לכלל התעשייה. לכן, גם התאחדות התעשיינים מעדיפה מצב בו השינוי יתקבל על פני המצב הקיים.

כחלק ממסע השכנוע שלה מנסה כיל לקדם פשרה, שכאמור, אינה מקובלת כלל על משרד האוצר. הפשרה כוללת שתי חלופות: המשך מתן הטבות מס לכיל, אולם בשיעור נמוך מזה הניתן לשאר החברות. או, קביעה שאחוז מסויים מפעילותה הקשור בייצור, זכאי להטבות. במשרד האוצר היו מוכנים מלכתחילה לתת הטבות מס לפעילות הייצור, אלא שכיל טוענת, כי אינה יכולה להפריד בין היצור לכרייה. עתה היא מציעה לקבוע שרירותית שיעור פעילות שייוחס ליצור.

ממשרד האוצר נמסר בתגובה, כי לא מתקיים כל דיון עם כיל בעניין פשרות וכי המשרד עומד מאחורי ההחלטה להחריג אותה באופן מלא מהחוק החדש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully