וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשטרה לוועדת הכלכלה: החריגו את המסוקים שלנו מחוק הטיס החדש

זוהר בלומנקרנץ

30.11.2010 / 10:42

המשטרה: לפעמים אנו צריכים לחרוג מכללי הטיסה האזרחיים, כדי למלא את משימותינו, בהן אכיפת תנועה



המשטרה מבקשת לחרוג ולקבל פטור מכללי חוק הטיס החדש, לנוכח האופי המיוחד לטענתה של פעילות מסוקיה, ככוח אווירי. ל-themarker נודע, כי עקב התנגדות המשטרה להצעתה של רשות התעופה האזרחית (רת"א) תשוב היום (ג') ועדת הכלכלה של הכנסת לדון בנושא, כחלק מהליך אישור סעיפי חוק הטיס החדש.



חלק מדיוני הוועדה בשבוע שעבר, עסקו בסעיף תחולת החוק החדש על משטרת ישראל. מפקד היחידה האווירית של המשטרה, ניצב משנה, נעם אדר, סקר בפני חברי הוועדה את האופי המיוחד של פעילות היחידה. "לעיתים קרובות אנחנו צריכים לחרוג מכללי הטיסה האזרחיים, כדי למלא את משימותינו, בהן אכיפת תנועה, מלחמה בסחר בסמים, בפריצות וביצוע מרדפים. למשטרה יש אינטרס להיות כפופה ככל שניתן לחוק, תוך קבלת אפשרות לחרוג ממנו ככל שנדרש", אמר נצ"מ אדר.



הצעת החוק מבקשת לקבוע כללים ספציפיים שיחולו על המשטרה. אולם, החוקר הראשי של תאונות אוויריות במשרד התחבורה, עו"ד יצחק (רזצ'יק) רז, אמר, כי כל הכללים בפרק העוסק בחקירת אירועי בטיחות, צריכים לחול על המשטרה, למעט אותם חריגים שיאפשרו להם לקיים את פעילותם המיוחדת.



יו"ר ישיבות ועדת הכלכלה של הכנסת, שדנה בחוק הטיס החדש, ח"כ יצחק וקנין, החליט שלא לקיים הצבעה בסעיף וביקש את רשות התעופה האזרחית (רת"א), להגדיר את האחריות על המשטרה בצורה ברורה, לקראת ישיבתה השבועית היום (ג').

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully