וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבנקים בספרד עלולים להיאבק למציאת מימון לחובות בשווי 85 מיליארד יורו בשנה הבאה

סוכנויות הידיעות

30.11.2010 / 11:03

קשיי הבנקים עלולים לנבוע מהחששות מפני הידבקותה של הכלכלה הרביעית באירופה במשבר החובות, לפי בלומברג



הבנקים בספרד עלולים להיאבק להשגת מימון מחדש לחובות בשווי 85 מיליארד יורו (111 מיליארד דולר) בשנה הבאה בשל גידול בעלויות המימון, כך דיווחה בלומברג. הגידול בעלויות נובע מהחשש בנוגע ליכולתה של ספרד להפחית את הגירעון התקציבי השלישי בגודלו בגוש היורו, לאחר אישור חבילת סיוע של 85 מיליארד יורו לאירלנד. עלויות אלו היו גבוהות מלכתחילה בשל חובות מסופקים וירידה בהכנסות.



"יש זניחה כוללת של ספרד ברחבי העולם", אמרה אנדריאה וויליאמס מחברת רויאל לונדון אסט מנג'מנט לבלומברג, והוסיפה: "ישנו חשש שפורטוגל, ספרד ואיטליה הן הבאות בתור אחרי מה שקרה לאירלנד".



הפער בין התשואה הממוצעת אותה דורשים המשקיעים לרכישת אג"ח של בנקים ספרדיים לבין התשואה על האג"ח הממשלתיות הספרדיות התרחב ב-1.17% ל-3.61% בחודש נובמבר – הזינוק החד בפער אי פעם, לפי בנק אוף אמריקה מריל לינץ'.



פשיטת רגל בספרד מהווה סיכון לגוש היורו שרן כלכלת המדינה גדולה פי 2 מכלכלת יוון, אירלנד ופורטוגל יחדיו. משמעות הענין היא שקרן החילוץ האירופית, אשר הוקמה כדי לשקם את בטחון המשקיעים ביורו לאחר המשבר ביוון ושוויה עומד על 750 מיליארד יורו, עלולה שלא להיות גדולה מספיק כדי לחלץ את ספרד – אם תזדקק לחילוץ שכזה.



אתמול ירדו האג"ח הממשלתיות הספרדיות ל-10 שנים בשיעור החד מאז הצגתו של מטבע היורו. הפער בין התשואות על האג"ח הממשלתיות הספרדיות והאג"ח הגרמניות – הנחשבות בטוחות יחסית – התרחב לרמות שיא בתקופת היורו.



"הפיל הגדול בחדר - הדבר הגדול שכולם יודעים ואיש לא מדבר עליו - הוא לא פורטוגל, הוא ספרד", אמר הפרופסור נוריאל רוביני אתמול בוועידה שהתקיימה בפראג. "באופן רשמי, אין מספיק כסף שיוכל לחלץ את ספרד במקרה שתיקלע לצרה", הוסיף.



ספרד מצידה טוענת כי המצב הפיננסי של הממשלה ושל הבנקים הוא יציב. "הבנקים במדינה בריאים בבסיסם", אמר חוזה לואיס מאלו דה מולינה, כלכלן ראשי בבנק המרכזי של ספרד אתמול במסיבת עיתונים שהתקיימה במדריד, והוסיף: "במערכת הפיננסים לא קיימים אותם גורמים שבירים כמו שקיימים במערכת האירית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully