וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גינקו: 9-138 מיליון חביות ברישיון אופק; עדיין לא ידועה כמות הנפט הניתנת להפקה

ליאור זנו

30.11.2010 / 11:55

גורמים בשוק מעריכים כי לאחר ביצוע הקידוח ניתן יהיה לדעת מהו האחוז להפקה; הקונצנזוס עומד על 20%



חברת חיפושי הנפט גינקו, השותף הכללי בזרח, מפרסמת היום הערכת רזרבות שביצעה חברת סימקו פטרוליום לרישיון "שחר" היבשתי שבשליטתה (100%), הנמצא באזור ים המלח.



גינקו מדווחת לא על כמות הנפט בר ההפקה, אלא על רזרבות הנפט – כלומר הכמות הכוללת של נפט העשוי להימצא במאגר, ולא מעניקה את הנתון הרלוונטי – כמה ממנו ניתן להוציא מן האדמה.



על פי הודעת החברה, רזרבות הנפט מוערכות בין 9 מיליון ל-138 מיליון חביות נפט בהסתברות ממוצעת של 12%. במקרה האמצעי, מדובר בפוטנציאל לרזרבות של 41 מיליון חביות. בהודעה לא מציינת החברה איזה אחוז מרזרבות הנפט הינו בר הפקה. גורמים בשוק האנרגיה הישראלי מספרים כי אחרי ביצוע קידוח ניתן יהיה להעריך איזה אחוז מתוך כך הינו בר הפקה, והקונצנזוס בשוק הנפט כיום מצביע על כ-20%.



ההודעה מגיעה יממה בלבד לאחר ששותפות גבעות-עולם פירסמה לציבור המשקיעים את דו"ח עתודות הנפט המלא שלה, לפיו קיימת הסתברות של 90% להפקת 2.2 מיליון חביות נפט מששת המקטעים שנבדקו במגד 5, הסתברות של 50% להפקת 10.5 מיליון חביות מקידוחים מגד 5,6 ו-7, והסתברות של 10% להפקת 16.9 מיליון חביות מאותם 3 קידוחים.



לשם השוואה, במקרה של גבעות, מוערכות הרזרבות בשדה מגד כולו ב-1.5 מיליארד חביות. מתוך כך, כמות הנפט בר ההפקה הוערך בתשקיף מ-2008 ב-10% מגודל המאגר, והנתונים העדכניים שפורסמו אתמול מדברים בתרחיש האופטימי ביותר על בסיס הנתונים הקיימים, על ידי ביצוע 40 קידוחים בכל שדה מגד, על עתודות נפט בר הפקה של 90.1 מיליון חביות.



רישיון שחר אמור לפוג בסוף דצמבר 2011, והקידוח אמור להתבצע ברבעון השני של 2011. לביצוע הקידוח זקוקה גינקו ל-7 מיליון דולר, שתשלם ללפידות הקבלנית. ההנפקה לציבור שתוכננה ואמורה הייתה להכניס כסף לקופתה, נכשלה. מאוחר יותר, גם ניסיון להתמזג לתוך השלד הבורסאי יורו-אוברסיז לא צלח.



בשנות ה-50 וה-80 בוצעו בשטח הרישיון שלושה קידוחים על ידי חברות אחרות, אך הקידוחים הסתברו כיבשים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully