וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההסתדרות מאיימת: אחרי חנוכה - שביתה ברשויות המקומיות

עובדי הרשויות המקומיות ייפתחו בשביתה כללית בסוף חנוכה, כך הודיעה הסתדרות המעו"ף. לפי ההודעה, העובדים דורשים את המגיע להם כפי נקבעו בהסכם השכר לעובדי המגזר הציבורי

הסתדרות המעו"ף הודיעה היום (שלישי) כי לאחר חג החנוכה בתאריך ה-12 בדצמבר, יפתחו הרשויות המקומיות בשביתה כללית, אשר תתקיים בכלל הרשויות המקומיות, האזוריות, הדתיות, ועדות התכנון והבנייה, וכן באיגודי ערים ובאיגוד ערים לכבאות. מתכונת השביתה והיקפה המלא יינתן יום לפני פתיחתה.

לדברי ההסתדרות, ההודעה על השביתה באה בעקבות הודעת המרכז לשלטון המקומי כי לא ישולם המענק החד פעמי לעובדים בסף 2,000 שקלים, ואת כלל התוספות, כפי שנקבעו בהסכם השכר לעובדי המגזר הציבורי.

עובדי הרשויות - "בני ערובה"

יו"ר הסתדרות המעו"ף, ארנון בר דוד אמר היום: "למרות פנייתי למרכז השלטון המקומי, לא קיבלתי התחייבות לשלם את מלוא המענק במועד אלא סירוב לעמוד בהסכמות אלו". עוד הוסיף בר דוד ואמר: "לא נוכל לשבת בחיבוק ידיים ולאפשר מצב שבו משמשים עובדי הרשויות המקומיות "בני ערובה" למאבק בין השלטון המרכזי לשלטון המקומי ומשלמים את מחיר אי ההסכמות".

מההסתדרות נמסר כי מיד עם חתימת ההסכם עם משרד האוצר, פנה יו"ר הסתדרות המעו"ף, ארנון בר דוד ליו"ר המרכז לשלטון המקומי, שלמה בוחבוט בדרישה ליישם את הסכם השכר. בוחבוט מצידו התנגד לכך והודיע כי אין בכוונתו לשלם את המענק החד פעמי והתוספות.

בהסתדרות הוסיפו כי בר דוד הודיע לבוחבוט כי במידה ולא יישם את ההסכם במלואו, יאלץ לנקוט בצעדים ארגוניים עד כדי שביתה כללית, וליישם את סכסוך העבודה הכללי במגזר הציבורי.

לדברי בר דוד, "אני מקווה שעד המועד הזה יודיעו לנו ברשויות שהם מתכוונים לשלם כדי שהשביתה תתייתר. אני קורא למרכז לשלטון המקומי להיכנס להידברות עם משרד האוצר והגורמים המעורבים כדי להגיע להסכמות למען העובדים מוקדם ככל הניתן ובכדי למנוע את השביתה".

כזכור, ההסכם בין ההסתדרות למשרד האוצר קובע בין השאר כי במשכורת הקרובה של חודש נובמבר המשולמת בדצמבר צפויים העובדים במגזר הציבורי לקבל מענק בסך 2000 ¤.

"התושבים ישלמו את המחיר"

מהמרכז לשלטון המקומי נמסר בתגובה כי מבדיקה מחלקת הכלכלה והמידע של המרכז עלה, שעלות ההסכם החדש לרשויות עומדת על 400 מיליון שקלים לשנה. "בעוד שמשרדי הממשלה מפוצים באופן אוטומטי על ידי משרד האוצר למימון תוספת השכר לעובדיהם, הרי שלשלטון המקומי אין שום מנגנון פיצוי אוטומטי מתקציב המדינה, ואת המחיר יאלצו שוב לשלם התושבים – ע"י העלאת הארנונה ופגיעה באיכות החיים".

יו"ר המרכז שלמה בוחבוט אמר: "הממשלה חתמה על ההסכם ועתה היא מצפה שהרשויות המקומיות ישלמו את המחיר? ללא שיפוי מלא מהמדינה למימון תוספות השכר, הן לא ישולמו. כואב לנו על העובדים – הם בהחלט ראוים לפיצוי הולם ולתוספות שכר , אך אם מישהו חושב שהרשויות המקומיות, שקופתן ריקה בגלל הגזירות הממשלתיות, יממנו את תוספות השכר, יש בידיו טעות". לדברי בוחבוט, המרכז הודיע והתריע להסתדרות ולשר האוצר כי אין ביכולת הרשויות לממן את תוספות השכר."למרות זאת", הוסיף, "הצדדים חתמו והתעלמו מפניותינו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully