וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרדי עריכת דין ברחבי הארץ תחת מבצע פשיטה

הילה רז

30.11.2010 / 14:50

משרד התמ"ת פתח במבצע פשיטה רחב היקף על משרדי עורכי דין ברחבי הארץ, בשל פניות של מתמחים שחשו מנוצלים עקב אי תשלום שכר על שעות נוספות, אך פחדו לעמוד על זכויותיהם

לשכת עורכי הדין התמהמהה ופקחי משרד התמ"ת יצאו לשטח. בהודעה שהוציא היום האגף לאכיפת חוקי עבודה שבמינהל הסדרה ואכיפה במשרד התעשייה המסחר והתעסוקה, נמסר כי החל היום מבצע לאכיפת הוראות חוקי העבודה בקרב משרדי עורכי דין. מסגרת המבצע ייבדקו תנאי העסקתם של מתמחים, עורכי דין ועובדי מנהלה.

במסגרת המבצע יפקדו מפקחי העבודה של אגף האכיפה משרדי עורכי דין ברחבי הארץ, ידרשו מידעים ומסמכי שכר, וכן יגבו עדויות מעובדים שישמשו בסיס להמשך החקירה. החקירות יכללו בדיקת יישום הוראות חוקי העבודה ולגבי עורכי הדין היא תתמקד בחוקים משפיעי שכר. המבצע יתקיים בפריסה ארצית בערים ובישובים רבים, ביניהם: באר שבע, אשדוד, אשקלון, ירושלים וסביבתה, תל אביב וסביבתה, חיפה, יוקנעם, טבריה, נצרת ועפולה.

מנהל אגף האכיפה בתמ"ת, יחזקאל אופיר, מציין כי "מבצע זה בא על רקע פניות של עורכי דין ומתמחים ובכלל זה לאגף האכיפה, אשר חשו מנוצלים עקב אי תשלום שכר בגין שעות עבודה נוספות, אך פחדו לעמוד על זכויותיהם אלו בשל החשש לאבד את מקום עבודתם".

סגנית מינהל אגף האכיפה, אניטה יצחק, מציינת כי "עודף הביקוש של הסטודנטים למשפטים המעוניינים להתמחות במקצוע עריכת הדין, וכן של עורכי דין צעירים המחפשים מקום עבודה, למול היצע מקומות העבודה בתחום זה, מוביל לתופעת מצוקה קשה של מתמחים במציאת מקום להתמחות, וכן של עורכי דין צעירים במציאת מקום עבודה. עובדה זו, שוללת מאוכלוסיות אלה את יכולתם לנהל מו"מ מול המעסיקים על תנאי עבודתם ומאלצת אותם להסתפק בשכר נמוך לעבודתם, לעבוד שעות רבות ולהשלים עם מסגרת העסקה פוגענית".

אמיר לוזון מפורום הסטודנטים למשפטים באוניברסיטאות אמר בתגובה: "מזה שנים רבות מתמחים במשרדי עורכי דין מנוצלים על ידי מעסיקיהם - הן באי תשלום שכר כדין בגין שעות נוספות, והן בהעסקה בתנאי עבדות. אנו מברכים את משרד התמ"ת על החלטתו לתקן את העוול שנגרם למתמחים בעקבות פנייתנו אליו. מדובר בצעד היסטורי שאנו מקווים שיוביל לשיפור פני ההתמחות למקצוע עריכת הדין".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully