וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכירת האחזקות ב-Sovcom Bank הקפיצה את קרדן אן.וי לרווח נקי של 23 מיליון יורו ברבעון השלישי

רם עוזרי

30.11.2010 / 12:52

ברבעון המקביל אשתקד רשמה החברה הפסד נקי של 12 מיליון יורו; ירידה של 20% בהכנסות - ל-142 מיליון יורו



חברת האחזקות , הנסחרת בבורסה בת"א ובבורסת ה-euronext בהולנד, מפרסמת היום את דוחותיה הכספיים לרבעון השלישי של 2010. החברה מכרה ברבעון 16% ממניות sovcom bank, ורשמה רווח חד פעמי של 48 מיליון יורו מהמכירה. עסקה זו השפיעה בצורה מהותית על הנתונים הכספיים שמציגה קרדן.



הכנסות החברה ברבעון עמדו על 142 מיליון יורו, ירידה של 20% בהשוואה לרבעון המקביל בשנה שעברה. כמו כן רשמה החברה ירידה של 12% בהוצאות. הרווח הגולמי של קרדן אן.וי עמד ברבעון השלישי על 17 מיליון יורו, לעומת רווח גולמי של 36 מיליון יורו ברבעון המקביל. החברה רשמה הפסד לפני מסים של 31 מיליון יורו לעומת הפסד של 52 מיליון יורו ברבעון המקביל בשנה שעברה. בעקבות מכירת האחזקות ב-sovcom bank, קפץ הרווח הנקי של החברה ברבעון ל-23 מיליון יורו, לעומת הפסד של כ-12 מיליון יורו ברבעון המקביל אשתקד.



מכירת האחזקות ב-sovcom bank, פעילות הבנקאות והאשראי הקמעוני של קרדן, תרמה 24 מיליון יורו לרווח הרבעוני, לעומת הפסד בסך 7 מיליון יורו ברבעון השלישי של שנת 2009. הרווח מפעילויות הנדל"ן של החברה הסתכם בכמיליון יורו ברבעון הנוכחי, לעומת הפסד של 8 מיליון יורו ברבעון השלישי של שנת 2009. הרווח נובע בעיקרו משערוך של הנכסים המניבים לאחר מס בסך 4 מיליון יורו. ברבעון השלישי אשתקד רשמה החברה הפסד של 18 מיליון יורו כתוצאה משערוך שלילי של הנכסים המניבים.



ב-9 החודשים הראשונים של השנה עמדו הכנסות קרדן אן.וי על 489 מיליון יורו, ירידה של 5.5% לעומת הכנסות של 518 מיליון יורו בשנה שעברה. הרווח הגולמי של החברה בתקופה זו ירד ל-87 מיליון יורו בהשוואה ל-103 יורו בשנה שעברה. החברה רשמה בתקופה זו עליית ערך של 33 מיליון יורו בשווי הנדל"ן להשקעה שברשותה, לעומת ירידה של 62 מיליון יורו בתקופה המקבילה אשתקד. הרווח מפעולות לפני מימון ומסים קפץ ל-57 מיליון יורו, לעומת הפסד של מיליון יורו ב-9 החודשים הראשונים של 2009.



בשורה התחתונה, בעקבות הרווחים החד פעמיים ממכירת האחזקות ב-sovcom bank, רושמת החברה רווח נקי של 28 מיליון יורו ב-9 החודשים הראשונים של השנה. בניכוי עסקת המכירה, עומדים הפסדיה של החברה על 44 מיליון יורו בהשוואה להפסד כפול של 88 מיליון יורו באותה התקופה בשנה שעברה.



בקרדן מעריכים כי הכנסותיה העתידיות של החברה יושפעו מהגידול בפעילותה בסין. החברה מדווחת על הכפלת מספר חוזי מכירת הדירות שנחתמו בסין מ-1,316 יחידות דיור בתשעת החודשים הראשונים של שנת 2009 ל-2,656 יחידות דיור באותה תקופה ב-2010. כמו כן, הודיעה קרדן אן.וי על פתיחתו של מרכז הקניות הראשון של החברה בשנגדו (chengdu) בתחילת השבוע. בנוסף, השלימה קרדן בתחילת השבוע את יציאתה מעסקי הביטוח והפנסיה עם השלמת עסקת המכירה של אחזקות החברה בחברת הביטוח והפנסיה tbih תמורת 128 מיליון יורו. העסקה תירשם בספרי החברה ברבעון הבא.



אלאן איצקוביץ, יו"ר הדירקטוריון, אמר כי "אנו מצפים לשיפור מסוים במצב המקרו כלכלי ברוב המדינות שבהן אנו פועלים, כאשר כלכלת סין ממשיכה להציג צמיחה משמעותית. בסך הכול אומדני הגידול בתמ"ג מצביעים על כך שקצב הצמיחה בשווקים המתעוררים יעלה על זה שבשווקים המפותחים וקרדן אן.וי מוצבת היטב על מנת ליהנות מהעלייה ברווחת המעמד הבינוני בשווקים אלו".



בלידר שוקי הון מאמינים כי קרדן nv עברה את הסערה בשלום. בבית ההשקעות מעודדים מהתאוששות שוק הנדל"ן במזרח אירופה ורואים בפעילות החברה בסין "מנוע צמיחה אדיר". "השווקים בהם פועלת החברה מאופיינים בסיכון גבוה אולם גם בסיכוי גבוה", כותבים היום בלידר. "קיים פוטנציאל רב להצפת ערך והקבוצה נמצאת בעמדה מצוינת לממש פוטנציאל זה כשהשווקים ישובו לטריטוריה החיובית". בלידר ממליצים על מניית החברה בתשואת יתר, במחיר יעד של 24.3 שקל, הגבוה בכ-14% ממחיר המניה בשוק.



קרדן אן.וי מתמקדת בשלושה תחומי פעילות עיקריים: נדל"ן, שירותים פיננסיים (kfs) ותשתיות מים. עיקר פעילות החברה מרוכזת בשווקים המתעוררים במזרח אירופה ובסין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully