וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האיחוד האירופי ניצל רק 10% מ-347 מיליארד דולר שנועדו לשקם תשתיות במדינות עניות

סוכנויות הידיעות

30.11.2010 / 14:38

בין הסיבות לניצול הנמוך - העברת כספים לתאגידים, ותנאי המחייב את הממשלות המקומיות להשקיע סכום דומה



תקציבים של האיחוד האירופי בסך מיליארדי יורו שנועדו לשפר תשתיות באזורים מתפתחים מונחים ללא שימוש, משום שהמדינות החברות לא מצליחות למצוא להן כיום יעדים הולמים, כך דיווח "פייננשל טיימס".



האיחוד האירופי הוציא רק 10% מתוך סכום של 347 מיליארד יורו (456 מיליארד דולר) שהוקצו לקידום הצמיחה באזורים עניים, לפי מסמכים של האיחוד האירופי שהשיג העיתון.



האיחוד קבע את הקווים המנחים להקצאת הכספים ב-2006, לפני שממשלות אירופה נאלצו לערוך קיצוצים בתקציביהן בעקבות המשבר הכלכלי. במסגרת ההסכם, יספק האיחוד האירופי כסף רק אם גופים מקומיים, בדרך כלל ממשלות או רשויות מקומיות, יתרמו מחצית מעלות הפרויקט.



דו"ח פנימי של הנציבות האירופית מהחודש שעבר ממחיש את הבעיה. "היות שנוצר צורך להדק את החגורה, פרויקטים רבים בוטלו לפני שהגיעו לשלב החוזים, או בתחילת שלב היישום, בעקבות החשש מכך שלא ניתן יהיה לממנם", נכתב בדו"ח.



הממונה על הנושאים החברתיים בנציבות האירופית, לסלו אנדור, אמר כי אין לייחס לנתונים משמעות גדולה מדי. "זה אינו בנק שצריך לפרסם מאזן בכל רגע נתון", אמר לעיתון.



קרן הלכידות של האיחוד האירופי נועדה לסייע לפרויקטים בסדר גודל קטן ובינוני - מבניית גשרים ועד להכשרת כוח אדם, אך תרמה גם לתאגידי ענק כולל קוקה קולה, יבמ, ונוקיה סימנס, אף כי זה לא היה חוקי, לפי הדו"ח. הדו"ח, שנערך בשיתוף עם לשכת העיתונות החוקרת, גם מתח ביקורת על הבירוקרטיה ועל מערכת הפיקוח החלשה, אשר לפי הדו"ח כמעט ולא מענישה על מעשי הונאה.



ואולם הממונים על יישום התוכניות במדינות מתחו ביקורת על הביורוקרטיה במערכת. "לא באמת מעניין אותם אם הגשר ייבנה", אמר מארק קלופה, שמשרדו מקצה כספים לפרויקטים בפולין, לעיתון. "כל מה שמעניין אותם הוא עמידה בזמנים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully