וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבנק המרכזי בפורטוגל מזהיר מסכנה

30.11.2010 / 16:30

החשש מקריסת כלכלות אירופה באפקט דומינו מתגבר: לפי דו"ח הבנק המרכזי בפורטוגל, אם הממשלה לא תצליח לצמצם את הגירעון, המגזר הבנקאי יהיה בסכנה בלתי נסבלת

הבנק המרכזי של פורטוגל הזהיר היום כי הבנקים הגדולים במדינה נמצאים בבעיית נזילות וניצבים בפני "סיכונים בלתי נסבלים", אם הממשלה לא תצליח להשתלט על הוצאותיה הציבוריות. בדו"ח היציבות הפיננסית שפירסם, הציג הבנק המרכזי תרחיש קודר, בעוד שבשווקים מתגברים החששות מכך שגם פורטוגל תיאלץ לפנות לחילוץ מצד קרן המטבע הבינלאומית ובכך תיהפך לאבן הדומינו הבאה שנופלת בגוש היורו, אחרי שליוון ואירלנד הובטח סיוע מקרן המטבע הבינלאומית.

בדו"ח של הבנק המרכזי של פורטוגל נכתב כי אם הממשלה לא תצליח לצמצם את הגירעון, המגזר הבנקאי בפורטוגל יהיה בסכנה "בלתי נסבלת", במיוחד אם משברי החובות באירופה יימשכו. עד כה יישום התוכנית לצמצום הגירעון בפורטוגל לא נחלה הצלחה מרובה, והנציבות האירופית הפעילה על סוקרטס לחץ להגביר את המאמצים.

הבנקים צריכים לתת פחות הלוואות, לקדם חיסכון ולחפש מקורות מימון חדשים, ייעץ הדו"ח לבנקים בפורטוגל, והזהיר כי גיוסי הון יהיו בקרוב בלתי נמנעים עבור הבנקים. הסיכונים העיקריים לכלכלת פורטוגל כוללים צמיחה חלשה, גידול בגירעון התקציבי ועליה בתשואות על האג"ח הממשלתיות, לדברי הבנק.

הירידות במחירי האג"ח הממשלתיות של פורטוגל נמשכות היום. התשואה על האג"ח של פורטוגל לעשר שנים עולה ב-0.02% ל-6.859%.

בשבוע שעבר אישרה ממשלת פורטוגל תקציב צנע אשר במסגרתו היא תעלה מסים ותקצץ משכורות במגזר הציבורי. ראש ממשלת פורטוגל, ג'וזה סוקרטס, הכחיש בסוף השבוע את הדיווחים לפיהם פורטוגל זקוקה לחבילת סיוע, ואמר כי הם "שקריים". הדיווחים נפוצו לאחר שאירלנד פנתה לקרן המטבע הבינלאומית ולאיחוד האירופי וקיבלה מהן התחייבות לחבילת סיוע בסך 85 מיליארד יורו אשר נועדה, בין היתר, לשקם את הבנקים המדינה.

ממשלת פורטוגל התחייבה לצמצם את הגירעון התקציבי בשנה הבאה ל-4.6% מהתמ"ג, לעומת גירעון של 7.3% מהתמ"ג השנה, באמצעות העלאת מסים וקיצוץ של 5% במשכורות במגזר הציבורי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully