וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סנטרל יורופיאן של עופר ורינות ממשיכה להפסיד: הפסד תפעולי של 7.5 מיליון שקל ברבעון השלישי

ליאור זנו

30.11.2010 / 16:00

ההכנסות ירדו ב-13% ל-16.3 מיליון שקל - בשל היחלשות היורו



חברת סנטרל יורופיאן (cee), של יולי עופר ונמרוד רינות, פירסמה היום את דו"חותיה הכספיים לרבעון השלישי של 2010. החברה הינה בשליטת השלד הבורסאי פרימיום (95%) ויולי עופר (5%), אך נסחרת בתל אביב באג"ח. מלבד זאת, היא גם מחזיקה (66%) השלד הבורסאי לשעבר, וב-big (25%) סנטרל יורופיאן יחד עם ביג.



הכנסות החברה הרבעוניות של סנטרל יורופיאן ירדו ב-13% לעומת הרבעון המקביל והסתכמו ב-16.3 מיליון שקל. בנוסף לקיטון בהכנסות, במהלך הרבעון הוציאה חברת הנדל"ן 7.3 מיליון שקל על רכישת השלד הבורסאי שמיר השקעות - כך שהחברה רשמה הפסד תפעולי של 7.5 מיליון שקל ברבעון לעומת רווח תפעולי של 830 אלף שקל ברבעון השלישי של 2009. בשורה התחתונה, עמד ההפסד המיוחס לבעלי חברת האם על 8.5 מיליון שקל ברבעון, בהשוואה להפסד של 7.3 מיליון שקל ברבעון המקביל.



מבחינת מזומנים, רשמה סנטרל יורופיאן תזרים שלילי של 7 מיליון שקל ברבעון כתוצאה מפעילותה השוטפת. ברבעון השלישי כולו גדלה קופת החברה ב-10 מיליון שקל, הודות לפרעון השקעות לזמן קצר שרשמה. נכון לסוף ספטמבר נמצאים בקופת המזומנים של החברה מזומנים בשווי 37.3 מיליון שקל.



סנטרל יורופיאן עוסקת בנדל"ן מניב ובפיתוח פרוייקטי נדל"ן באירופה. אינוונטק פועלת בתחום המלונאות במזרח אירופה. החברה מפעילה את מלון מרידיאן בבודפשט הונגריה ופועלת להקמת שני פרוייקטים עיקריים נוספים במדינה - בית מלון בעיר מרסלי ופרוייקט נאדור. בתחילת ספטמבר השלימו עופר ורינות את עסקת רכישת השליטה בשלד הבורסאי שמיר השקעות סווינג והזרימו לקופתו 3.5 מיליון שקל. השניים העבירו 95.3% ממניות חברת הנדלן cee (סנטרל יורופיאן) לשמיר השקעות, וקיבלו מניות של החברה בתמורה. כעת מחזיק יולי עופר ב-54.6% משמיר השקעות ונמרוד רינות ב-12.5% נוספים.



הכנסות החברה בכל מגזרי הפעילות שלה קטנו, בעיקר בשל היחלשות היורו בהשוואה לתקופה המקבילה. סנטרל יורופיאן פועלת במטבע היורו, אך מדווחת בשקלים ועל כן ההבדל. הכנסות החברה נבעו בעיקר מהכנסות מלון, le meridien, מהכרה בהכנסה ממכירת דירות ומהכנסות שכירות מהנדל"ן שברשותה.



בתשעת החודשים הראשונים של השנה ירדו הכנסות סנטרל יורופיאן ב-7% ביחס לתקופה שעברה, ל-51.9 מיליון שקל. בנוסף להוצאות הרישום למסחר שבאו לידי ביטוי גם בתוצאות הרבעוניות, רשמה סנטרל יורופיאן רווח של 21.4 מיליון שקל בתשעת החודשים הראשונים של 2009, כתוצאה משערוך ההשקעה בטראס פארק, שהוחזקה על ידי החברה וממוניטין שלילי שנוצר ברכישה הנוספת במהלך אותה שנה, הוצאה שלא חשרה על עצמה גם בתקופה הנוכחית.



סנטרל יורופיאן סיימה את ינואר-ספטמבר 2010 עם הפסד תפעולי של 15.1 מיליון שקל, לעומת רווח של 1.6 מיליון שקל בתקופה המקבילה. בשורה התחתונה, הסתכם ההפסד המיוחס לבעלי מניותיה ב-49.9 מיליון שקל, לעומת הפסד של 13 מיליון שקל בתשעת החודשים הראשונים של 2009.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully