וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכנסות רוזבאד ירדו ב-19% ל-27.5 מיליון שקל בשל ירידה בשווי בנייני מסחר בגרמניה

יעל פטר

30.11.2010 / 16:18

הרווח התפעולי של החברה ירד ל-39 אלף שקל לעומת 17.4 מיליון שקל ברבעון המקביל



חברת הנדל"ן רוזבאד, בשליטת דודי ויסמן ושרגא בירן, מדווחת היום בדו"חות הכספיים לרבעון השלישי של 2010, כי הכנסות החברה משכירות ירדו ב-19% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד, ל-27.5 מיליון שקל. הרווח התפעולי של החברה ירד ל-39 אלף שקל, בהשוואה ל-17.4 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. ההפסד הנקי המיוחס לבעלי המניות של החברה עלה פי 3 ל-14.7 מיליון שקל. זוהי השנה השנייה ברציפות שבה החברה מציגה הפסדים.



רוזבאד נדל"ן היא חברת השקעות, בתחום נדל"ן בחו"ל. החברה מחזיקה במספר נכסי נדל"ן מניבים וקרקעות, בעיקר בגרמניה וברומניה. שני תחומי הפעילות העיקריים של החברה הם תחום נכסי הנדל"ן המניבים, ותחום יזום ופיתוח נכסי נדל"ן. רוזבאד הנפיקה איגרות חוב מסדרה ג' בתחילת השבוע שעבר, במהלך ההנפקה נרשמו ביקושי יתר של פי 1.03. החברה גייסה 62.5 מיליון שקל באיגרות הנושאות ריבית שנתית של 8.45%. האיגרות לא הובטחו בחיתום.



בדו"חותיה מדווחת רוזבאד כי הכנסות החברה משכירות, במגזר נכסי נדל"ן מניבים, ירדו בעיקר מעזיבת דייר עיקרי בנכס במגדבורג בגרמניה. כמו כן, הירידה נבעה מירידת שער החליפין של היורו מול השקל.



החברה רשמה ירידה בשווי ההוגן של הנדל"ן להשקעה אשר ברשותה בגובה של פי 8.1, כאשר הירידה הסתכמה ב-13.9 מיליון שקל. הירידה נגרמה בעיקר עקב ירידת ערכם של בניינים המשמשים למסחר בגרמניה. סעיף זה השפיע במיוחד על הירידה ברווח התפעולי.



הוצאות המימון של רוזבאד ירדו ב-17% ל-18.7 מיליון שקל. ההוצאות בגין איגרות חוב ירדו בשל הירידה ביתרת איגרות החוב. סעיף הוצאות המימון ירד גם כתוצאה מירידה בהוצאות ריבית על הלוואות שניתנו ביורו, בשל ירידת שער החליפין של השקל מול היורו. אולם הירידה בהוצאות אלו לא קיזזו את ההפסד הנקי, ולכן חלה בו עלייה.



כמות המזומנים שיצרה החברה בפעילות השוטפת שלה עלו ב-63% ל-32.2 מיליון שקל, והמזומנים בקופת החברה ירדו ב-33% ל-21.3 מיליון שקל. החברה תשלם למחזיקי האג"ח שלה תשלומים בגובה 75.7 מיליון שקל במהלך השנה הקרובה.



לחברה מבנה משרדים בקלן, גרמניה, המוערך נכון לתאריך פרסום הדו"ח לפי 26.1 מיליון יורו. הבניין משתרע על פני שטח של 20.4 אלף מ"ר. נכס נוסף של החברה הוא מרכז מסחרי וקרקע בזולניץ שבגרמניה, המשתרע על פני 23.2 אלף מ"ר ומוערך ב-24 מיליון יורו. לחברה מרכז מסחרי וקרקע באונטרוולנבורן שבגרמניה המשתרע על פני 17.9 אלף מ"ר ומוערך ב-22.8 מיליון יורו. גם בבון שבגרמניה החברה מחזיקה מבנה משרדים הפרוס על פני 14.1 אלף מ"ר ומוערך ב-21 מיליון יורו. שווי מרבית נכסי רוזבאד ירדו בהערכה שנעשתה בדוחות הרבעון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully